رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

بیمارستان میلاد یکی از مهم ترین و مجهزترین بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و کمبود مراکز درمانی نهاد بیمه ای روزانه هزاران نفر از تهرانی ها و سایر هموطنان رهسپار آن می شوند و برخی از خدمات دهی این مجموعه نارضایتی شهروندان را به وجود آورده است.
از اواخر ماه گذشته که اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به افزایش حقوق بازنشستگی بالا گرفت، چند اتفاق مهم همزمان افتاد، رییس جمهور دستور رسیدگی به مشکلات بازنشستگان را صادر کرد، وزیر رفاه از سمت خود کناره گیری کرد و در نهایت مجلس در اظهارنظری غیر رسمی به مصوبه هیات دولت ایراد گرفت و اعتراض بازنشستگان را وارد دانست.
‎قیمت مسکن روز به روز در حال افزایش است و دولت سیزدهم تنها شعار دادن را در دستور کار خود قرار داده است، یکی از این شعارها ایجاد 4 میلیون مسکن در چهار سال دولت در قالب طرح مسکن ملی است.
قصه پر غصه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و اخبار ضد و نقیض منتشره پیرامون آن درچهارماه اخیر به ماراتن پیاده روی روی اعصاب کارگران بازنشسته در شرایط سخت گرانی‌های افسارگسیخته تبدیل شده و روح آنها را آزرده است.
روز دوشنبه سیزدهم تیرماه جاری به‌دلیل آلودگی شدید هوای پایتخت که سلامت هموطنان را با خطر مواجه می‌کند، دولت مطابق روش مرسوم ایام مشابه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات را تعطیل کرد تا کارکنان در منزل بمانند و در محیط آلوده سر کار حاضر نشوند.
مسئولان اقتصادی خط فقر را 11 میلیون تومان اعلام کرده‌اند این در حالی‌است که مسکن سهمی 70 درصدی از هزینه خانوارها را به خود اختصاص می‌دهد و تقریبا با نرخ سبد غذایی برابری می‌کند. بر اساس آمارها حداقل نرخ سبد غذا 8 میلیون تومان اعلام شده است.
با وجود گذشت ۱۰۵ روز از سال جاری، همچنان بخشی از دستمزد بگیران مشمول قانون کار، در مورد حداقل حقوق و دستمزد کارگردان در سال ۱۴۰۱ ابهام دارد.
بر اساس شواهد و اظهارات مقامات دولتی قرار نیست در روز عید قربان امسال یارانه جدیدی به حساب مردم واریز شود. اما ممکن است در این تاریخ دو گروه مشمول یارانه شوند.

وضعیت اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان نامعلوم است، با وجود اعلام نظر منفی کمیسیون تطبیق مقررات مجلس، هنوز خبری از احتمال اصلاح این مصوبه در هیات دولت نیست.