رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: ویژه برنامه‌های مختلفی همزمان با اعیاد شعبانیه در قالب طرح منتظران ظهور در قم برگزار خواهد شد که این سازمان در راستای ارایه ی خدمات در آماده باش کامل می باشد.
مبنای محاسبه عیدی کارگران مطابق قانون کار به شرط داشتن یک سال سابقه کار معادل ۶۰ روز آخرین مزد ‌است که مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.
روزنامه جمهوری اسلامی:

بازنشستگان توقع بیجا ندارند

خیابان جای بازنشستگان نیست. نباید جوری رفتار شود که مجبور باشند بر آسفالتی، پای بکوبند که به دست خود بر زمین پوشانده‌اند.
یکی از مهم‌ترین مصادیق تکریم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه‌­ ایرانی، تکریم و صیانت از جامعه گسترده ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان در قالب ارائه خدمات متنوع شهروندی در ساحت‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای افزایش حقوق‌ها در کمیسیون اجتماعی پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی داده شد اما آنچه که کمیسیون تلفیق تصویب کرده ۲۰ درصد است. قطعا این به صحن علنی خواهد آمد و مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صحن هم موافقان و مخالفانی دارد و این احتمال وجود دارد که عدد مذکور دچار تغییر شود.
معاون بهره‌برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: ما فقط توزیع کننده گوشت گرم تنظیم بازاری هستیم و هنوز چیزی به دست ما نرسیده اما پیگیر این موضوع هستیم تا هر چه سریعتر انجام شود
مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رویکرد مهم برنامه راهبردی در سند پیشگیری از اعتیاد جامعه کار و تولید را، رویکرد توجه و آگاه سازی خانواده ها بیان کرد.
معاملات فاقد ارزش قانونی؛

اجاره های دلاری در پایتخت

ماجرای اجاره‌های دلاری در تهران پدیده جدیدی نیست و شروع آن مربوط به اجاره خانه به مشتریان خارجی بوده است که به مرور این مشتریان خارجی به ایرانی تبدیل شدند.
بوی پول از مدارس دوران قاجار و پهلوی هم می‌آید

فروش مدارس خیرساز در طرح مولدسازی؛ از کیسه خلیفه می‌بخشند؟

یک کارشناس آموزش عنوان کرده است: «شنیده‌ها حاکی از آن است که بعضی از مدارس و اموال آموزش‌وپرورش با موقعیت تجاری که قابل فروش است و مشتری‌های قابل‌توجه‌ای دارد، مازادسازی می‌شود. عموما مدارس قدیمی که در اواخر قاجار و پهلوی ساخته‌شده‌اند، اکنون در مرکز شهر قرار گرفته‌اند. آن زمان فضا باز بوده و از آن استفاده کرده‌اند. به تدریج شهرها گسترش پیدا کرد و اکنون در مراکز شهرها قرار گرفته‌اند. مرکز شهرها هم عموما تجاری و ارزش ملکی هنگفتی دارد.»
سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی و حرکتی گفت: شرایط مناسب‌سازی در کشور از نظر وسایل نقلیه، حمل و نقل و اماکن عمومی و وب به گونه‌ای است که شرایط رقابت برای معلولان با سایر افراد جامعه را مختل کرده و با گذشت بیش از حدود ۱۷ سال از زمان تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان که کمیته مناسب‌سازی نیز در کشور تشکیل شده، توفیقات آنچنانی در این خصوص نداشته است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ساخت مسکن ویژه ایثارگران گفت: در صورت همکاری سازمان‌های ذیربط حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور ساخته خواهد شد که امیدواریم با دعای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران این اقدامات هر چه زودتر به نتیجه برسد.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: "اضافه خدمت انضباطی" از آئین‌نامه انضباطی نیروهای وظیفه حذف شده است.