رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری را باید یکی از مهمترین کلاف‌های پیچیده دولت سیزدهم نامید. در حالی که به میانه‌های سال ۱۴۰۱ رسیدیم، همچنان دولت در نبود وزیر کار نتوانسته حقوق بازنشستگان را در دورانی که با تورم ۴۰ درصد روبرو هستیم، تعیین تکلیف کند.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مصرف کارگران شهرداری تهران:

افزایش ظرفیت پشتیبانی از زوج های جوان با خرید اقساطی کالای داخلی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مصرف کارگران شهرداری تهران طی مصاحبه ای بیان کرد: این اتحادیه  از سال 1359 به ثبت رسیده و فعالیت خود را با 36 تعاونی شروع کرده است و در حال حاضر 12 تعاونی فعال و نیمه فعال دارد که بخش های اتحادیه شامل 5 نفر هیئت مدیره، 1 نفر علی البدل، 2 نفر بازرس و 1 نفر بازرس علی البدل است.
افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی بعد از گذشت ۵ ماه از سال جاری همچنان بلاتکلیف مانده است و دولت تصمیم گیری درباره این موضوع را به هیات امنای تامین اجتماعی واگذار کرده است.
پرسون از شرق تهران گزارش می دهد؛

خاک سفید همچنان محله محروم پایتخت

محله گلشن در شرق تهران در محدوده منطقه 4 قرار دارد؛ محله ای که قدیمی ها آن را به خاک سفید می شناسند؛ اما با تغییر نام، این محله نیز دست خوش تغییرات اجتماعی و فرهنگی شده است.
رئیس کانون بازنشستگان استان تهران گفت: در جلسه روز شنبه ١۵ مرداد ماه تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی مشخص می شود.
در جریان تصویب لایحه بودجه1401، مجلس موافقت خود با حذف ارز ترجیحی را مشروط به این کرد که کالاهای اساسی به نرخ شهریور1400 به مردم ارائه شود و همین موضوع، اجرای سناریوی کوپن الکترونیک را دوباره روی میز دولت قرار داد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با توجه به واکسیناسیون عمومی و مهیا شدن امکان سفر، صندوق بازنشستگی کشوری خدمات و تسهیلات گردشگری را برای بازنشستگان کشوری فراهم آورده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در بحث افزایش حقوق بازنشستگان پیشرفت داشته ایم و انشاالله که به زودی این قضایا به اتمام خواهد رسید.
انسیه خزعلی اعلام کرد:

خبر مهم برای دهه شصتی‌های مجرد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد:‌ تسهیلاتی برای ازدواج دهه شصتی‌های مجرد در نظر گرفته شده که پس از ابلاغ، جزئیات آن اعلام می‌شود.
گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد بازار کالاهای اساسی در رکود عجیبی به‌سر می‌برند؛ به طوری که قدرت خرید مردم در خیلی از کالاها از جمله برنج و گوشت کاهش یافته است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که یکشنبه شب برگزار شد، با گرامیداشت روز تکریم بازنشستگان، از اراده جدی دولت برای حمایت و تقویت معیشت بازنشستگان کشور خبر داد.
نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: معاون اول رئیس‌جمهور با اصلاح مصوبه دولت، ابلاغ کرد بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌جز حداقل‌بگیران، افزایش حقوق ۳۸درصد به‌اضافه ۵۱۵هزار تومان را داشته باشند.
بیمارستان میلاد یکی از مهم ترین و مجهزترین بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و کمبود مراکز درمانی نهاد بیمه ای روزانه هزاران نفر از تهرانی ها و سایر هموطنان رهسپار آن می شوند و برخی از خدمات دهی این مجموعه نارضایتی شهروندان را به وجود آورده است.