رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

سازمان تامین اجتماعی نسبت به موضوع برداشت غیرقانونی از بودجه بنیاد شهید و مطالبات ایثارگران اعلام کرد: خانواده‌های معظم و معزز شهدا، جانبازان، آزادگان و جامعه ایثارگران مورد توجه این سازمان هستند.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: تورم باعث فقر می‌شود و امیدواریم به حمایت دولت جلوی فقر بیشتر گرفته شود تابتوانیم محرومیت زدایی کنیم.
یکی از بزرگترین یا می توان گفت بزرگترین مجتمع تجاری، تفریحی و گردشگری در کشور مجتمع ایران مال یا همان بازار بزرگ ایران است که در غرب تهران درست در محور غربی بزرگراه شهید همت راه اندازی شده است و این روزها در اقدامی عجیب هنگام خروج از شهروندان هزینه دریافت می کند.
گزارش پرسون از افزایش هزینه خدمات سازمان ثبت احوال؛

گرانی به ایستگاه اوراق هویتی رسید

چند سالی است که بخشی از خدمات رسانی دستگاه های دولتی به هموطنان با اهداف گوناگون در اختیار دفاتر خدمات الکترونیک دولت قرار گرفته است و بخشی از خدمات دهی سازمان ثبت احوال نیز در این مجموعه های خصوصی صورت می گیرد و هزینه قابل توجهی برای این خدمات دریافت می شود.
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته با تاکید بر اینکه با جدیت پیگیر حقوق مزدی بازنشستگان از جمله ۲۵ درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی سال قبل هستیم؛ می‌گوید: با مستمری ۶ میلیون تومانی، ۶ روز هم به سختی می‌شود زندگی کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با مصوبه اعضا وام زوجه تا ۲۳ سال و زوج تا ۲۵ سال به‌مبلغ ۲۰۰میلیون تومان (در مجموع ۴۰۰میلیون تومان) و وام ازدواج سایر افراد نیز برای هرکدام از زوجین به‌مبلغ ۱۵۰میلیون تومان (در مجموع ۳۰۰میلیون تومان) تصویب شد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به صدور یک روزه شناسنامه‌های جدید در میز خدمت طی ایام دهه فجر گفت: در میز خدمت شناسنامه‌ها یک روزه و در همین محل صادر و تحویل متقاضیان می‌شود.
دبیرکل خانه پرستار هرچند که آمار مهاجرت پرستاران را اعلام می‌کند اما تاکید می‌کند که همکاران پرستارش، از اعلام این آمار دل‌خوشی ندارند، او می‌گوید:«همکارانم می‌گویند آمار از مهاجرت پرستاران را اعلام نکنید، چون بجای اینکه مشکلات را حل کنند، سنگ‌اندازی می‌کنند برای موسسات کاریابی و راه‌های مهاجرت تا پرستاران برای خروج از کشور دچار مشکل شوند.»
نایب رئیس فراکسیون گفت: درصد تخصیص اعتبارات فقرزدایی از ۳۶ درصد فراتر نرفته است و موازی کاری نهادهای متولی محرومیت‌زدایی منجر به هدر رفت منابع شده است.

قانون می‌گوید پرداخت وام ازدواج به عروس و دامادهای بالای ۵۰ سال ممنوع است، اما آمارهای رسمی بانک مرکزی نشان می‌دهد در ۸‌ماه امسال ۹۱۴نفر بالای ۵۰سال وام ازدواج گرفته‌اند که ۲۹۶نفر از آنها بالای ۶۰سال داشته‌اند که احتمال ازدواج صوری را تقویت می‌کند.
پدر یک فرزند معلول می‌گوید تقریباً ۶۰ تا ۷۰ درصد توان مادی و زمان خود را صرف فرزندش می‌کند. به دلیل کاردرمانی و فیزیوتراپی نمی‌توانم به اندازه کافی کار کنم از طرفی داروها تحت پوشش بیمه نیست.
پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری در دسته تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد. مطلب زیر به طور کامل همه آنچه درباره غرامت دستمزد ایام بارداری باید بدانید، را توضیح می دهد.