شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

پس از شیوع بیماری کرونا، مترو تهران در ایستگاه‌های مختلف طرحی تحت عنوان «کوویدیه»‌ اجرا نمود که بر اساس آن با استفاده از آثار شاعران بزرگ، مضامین طنزی با هدف توصیه به مردم برای پیشگیری و مقابله با کرونا در معرض دید مسافران مترو قرار گرفت.
همزمان با سالروز ولادت حضرت عیسی (ع) برگزار شد؛

آغاز آیین های سال نو میلادی در قلب پایتخت

همزمان با سالروز ولادت حضرت عیسی (ع)، آیین های مذهبی هموطنان آشوری به مناسبت سال نو میلادی در کلیسای انجیلی آشوری سن توما واقع در محله گلها در منطقه شش شهر تهران برگزارشد.
بنا بر تصمیم شورایعالی انقلاب فرهنگی، 5 دی ماه "سالروز زلزله بم" روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" نامیده شده است تا با یادآوری و فرهنگسازی در برابر این حوادث آمادگی بیشتری داشته باشیم .
شهردار تهران پاسخ داد؛

علت آلوده بودن هوای تهران چیست

شهردار تهران گفت: با توجه به کاهش ۳۰ درصدی تردد، احتمال می رود شکل سوخت های صنایع حاشیه ای تهران و روی آوردن آنها به مصرف مازوت، آلایندگی در تهران را افزایش داده است.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بیانیه‌ای، خواستار توقف فرایند تصویب نهایی مصوبه کاهش اختیارات نهاد شوراها توسط مجلس یازدهم و تلاش برای اصلاح آن از سوی فقها و حقوقدانان شورای نگهبان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از تغییر سیستم تهویه مترو پایتخت خبر داد و گفت: این اقدام نگرانی در مورد احتمال انتقال کرونا در مترو را کاهش می‌دهد ولی همچنان از شهروندان خواستاریم پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

یک کارشناس محیط زیست با اشاره به تداوم روزهای ناسالم هوا در تهران گفت: طبق قانون هوای پاک با توجه به پایداری جوی تهران باید تعطیل شود.
رئیس جمهور گفت: کرونا مشکلات زیادی را به ویژه در کلانشهرها به وجود آورده است و مترو به هوای پاک کمک می کند و برای دولت بسیار مهم است.
شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه مترو برج میلاد خبر داد:

کاهش سه چهارمی مسافران مترو در دوران کرونا/ افتتاح ۱۰ ایستگاه دیگر تا آخر سال

حناچی با اشاره به کاهش استفاده از مترو در دوران کرونا گفت: در این شرایط از ۲ میلیون سفر با مترو تنها ۵۲۰ هزار سفر انجام شده است.