به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر انور خیرآبادی در یادداشتی نوشت: کلانشهر تهران پیوسته با معضلات ترافیکی و آب و هوایی و تصادفات دست و پنجه نرم کرده از زمانی که غلامحسین کرباسچی شهردار تهران بود و اقدامات موثر و زیربنایی در احداث زیرساختهای شهری و بزرگراهها و مترو و تقویت حمل ونقل و ساماندهی شهری انجام داده تقریبا کار مهمی در این کلانشهر صورت نپذیرفته هرچند این سمت سکوی پرتاب شهرداران تهران بسوی ریاست جمهوری و ریاست مجلس و... بوده ولی در عمل خود شهر تهران صرفا در حد رفع و رجوع روزمره امور وعادی و لاک پشتی به سوی مدرنیته حرکت کرده به عبارت سادهتر شهرداری تهران و شورای شهر این کلانشهر بیشتر سیاسی بوده و تابع سیاستبازان بوده تا متخصصین و مهندسین شهری، و طبیعی است و قطعا در دوره شهرداری کنونی بیش از پیش این عوامل سیاسی و حزبی را بیشتر درشهرتهران و به انحاء گوناگون مشاهده میکنیم؛ از شعارنویسی بر دیوار سفارتخانه تا استخدام نورچشمیها و خرید اتوبوس دست دوم...
وقتی سلایق شخصی و منافع حزبی و گروهی بر شهر حاکم شد طبیعتا معضلات شهری و ترافیکی و عمومی و آلودگی هوا و ساخت وسازهای غیرمجاز شهری بصورت روز افزون در حال افزایش است اگرچه ترافیک و تصادف از دهه ۸۰به بعد معضل اصلی شهری بوده ولیکن رکودشکنی روزانه ۲۶۰۰فقرهای تصادف در این ایام بارش برف و ترافیکهای صدکیلومتری از دستاوردهای شهرداری تهران در دوره اخیر شهرداری است و دیگر نمیتوانند ادعای غافلگیری کنند یا به شهردار قبلی منتسب کنند و این حکایت از آن دارد که شهرداری تهران هم اینک سیاسیترین دوره مدیریت کلان و خرد خویش را سپری می کند و طبیعی است که ضعیفترین خدمات عمومی و شهری به شهروندان هم ارائه شود وعلل وعوامل آن را باید از بانیان وضع موجود جویا شد.
با توجه به اینکه بسیاری از حقوقدانان معتقد بودند شهردار کنونی تهران از تحصیلات غیرمرتبط و مورد نیاز شهرداری تهران و نداشتن سابقه اجرایی و مدیریتی رنج می برد و حتی انتصاب ایشان جای بحث حقوقی دارد طبیعی است که ما بیش از پیش نظارهگر معضلات شهری و ترافیکی وآب وهوایی باشیم. و اینکه چه کسی پاسخگوی حقوق تضییع شده شهروندان و شهرمان باشد حتما کسانی که با مسامحه و تفسیر شخصی راه ورود ایشان را به شهرداری تسهیل میکردند و فرش قرمز برایش پهن میکردند تا بعدا از قبال ایشان به منافع و مطامع خودشان هم برسند.