تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی طی دو روز آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم انباشت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و رگبار پراکنده در برخی نواحی کشور خبر داد.
تصویر تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی طی دو روز آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی دو روز آینده در شهرهای صنعتی انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا ادامه خواهد داشت. از اواخر وقت امروز(۱۴ آذر) با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از اردبیل افزایش ابر، بارش پراکنده و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

وی افزود: چهارشنبه (۱۵ آذر) علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب و پنجشنبه(۱۶ آذر) در ارتفاعات و دامنه البرز مرکزی، شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:جمعه (۱۷ آذر) نیز بارش در سواحل دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت.

ضیاییان در ادامه گفت: شنبه(۱۸ آذر) مجدد در نواحی شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر، بارش و وزش باد انتظار می‌رود.

وی تاکید کرد: از بعد از ظهر سه‌شنبه و روز چهارشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران طی فردا(۱۵ آذر) کمی ابری و غبار محلی و از بعد از ظهر نیمه‌ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و پس فردا ( ۱۶ آذر) نیمه‌ابری و از بعد از ظهر ابری و افزایش باد، با احتمال رگبار باران با حداکثر و حداقل دمای ۱۶ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۲ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: ایسنا

561067