درهفته ملی بدون دخانیات انجام شد؛

خدمات سلامت محور به شهروندان در ایستگاه های سلامت منطقه یک ارائه شد

مشاوره سلامت با برپایی ایستگاه های رایگان خدمات رسانی، با هدف فرهنگ سازی کاهش مصرف دخانیات، در میادین و سراهای محلات منطقه یک به شهروندان ارایه شد.
تصویر خدمات سلامت محور به شهروندان در ایستگاه های سلامت منطقه یک ارائه شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سلیمه رودکی معاون امور اجتماعی و فرهنگی گفت: با توجه به اینکه ارائه خدمات سلامت محور برای شهروندان از اهمیت خاصی برخوردار است، بر همین اساس جهت ارائه آموزش و آگاهی بیشتر به شهروندان و حساس سازی موضوع دوری جستن از مواد دخانی و همچنین مضررات استعمال دخانیات بر سلامت جسم و روان ، ایستگاه های سلامت در میادین میوه و تره بار، سراهای محلات، بوستان ها، پایانه ها و... با همکاری نواحی دهگانه بر پا شد و به ارایه خدمات سلامت به شهروندان پرداخت.‌

او گفت: در همین راستا ایستگاه سلامت در میدان میوه و تره بار شهرک نفت با همکاری انجمن na ، پایگاه بهداشت شمیرانات و بیمارستان مسیح دانشوری مستقر شد و در آن خدماتی چون اسپیرومتری، غربالگری قند و فشار خون، مشاوره های روانشناسی و تغذیه، به بیش از 40 نفر از شهروندان ارائه شد و همچنین کتابچه های عوارض استعمال دخانیات و عضو گیری کانون پاد از دیگر برنامه ها در این ایستگاه سلامت بود.

رودکی تصریح کرد: با توجه نقش تاثیر گذار آموزش در حفظ و ارتقاء سطح سواد سلامت شهروندان و کانون های هفت گانه و احصای نیازهای آموزشی ایشان با موضوعات سلامت محور، همایش، کلاس و کارگاه های آموزشی نیز در سطح محلات و خانه های سلامت برگزار شد.

او خاطر نشان کرد: این برنامه ها با بیش از ۱۳ عنوان و متناسب با هفته گرامیداشت بدون دخانیات و نیازهای خاص شهروندان شامل موضوعاتی همچون خود مراقبتی ، آشنایی با مضرات دخانیات و دود دسته دو و سه ، دوری جستن از قلیان و سیگار ، پیشگیری از بیماریهای جسمی و روان، مهارت‌های زندگی سالم و ... در سطح محلات به اجرا رسید.

معاون شهردار منطقه یک تصریح کرد: همچنین گذر بدون دخانیات در بوستان قیطریه با همکاری شهرداری ناحیه هفت، شبکه بهداشت شمیرانات، کلانتری ۱۰۱ تجریش و کانون پاد و پزشکان بر پا و خدمات سلامت محور شامل مشاوره های روانشناسی، پیشگیری از استعمال دخانیات و تغذیه سالم، غربالگری قند و فشار خون، بازی و سرگرمی، دورهمی مهارت نه گفتن به بیش از 70 نفر از شهروندان ارائه شد.

منبع: شهرداری منطقه یک تهران

680803