شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران توضیحاتی درباره وضعیت قطارهای مترو و تهیه وام برای اورهال واگن‌ها، فعالیت دستفروشان و نظافت مترو، تبلیغات و نشاط در شهر زیرزمینی و حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی با کمک ایده دانشگاهیان و شهروندان ارائه داد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه آرمان بلند ما این است که بتوانیم گاز را از تهران حذف کنیم و شهر بر مدار برق اداره شود، گفت: قرارداد خرید ۵۰ اتوبوس برقی نهایی شد.

شهردار منطقه 7 از آغاز پویش "خیابان هایی برای زندگی در شهر" با سرعت کمتر از 30 کیلومتر با اهداف آموزشی و ترویجی در جهت ایمن سازی معابر محلی، در خیابان بهار شیراز این منطقه خبر داد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با گذاشتن جلسه معضل آلودگی هوا حل نمی‌شود، گفت: قانون هوای پاک دقیقا در 18 مرداد سال 96 ابلاغ شده؛ یعنی در آغاز دوره دوم دولت قبل و آغاز دوره مدیریت پنجم شهر تهران ولی کاری برای این موضوع نشد.
در مراسمی با حضور مدیران شهری تهران، عباس حیدری به عنوان مدیرعامل جدید برج میلاد معرفی و از تلاش‌های مجتبی توسل مدیرعامل سابق تقدیر شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قطعا با جا به جایی افراد مشکلات زیر ساختی مترو حل نخواهد شد، گفت: باید برای متروی تهران فکری اساسی کرد، امروز متروی تهران نیازمند اقدامات عاجل و ضربتی است که اورهال کردن قطارها در اولویت اقدامات عاجل برای مترو قرار دارد.

طی احکامی جداگانه از سوی شهردار تهران، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، مدیرعامل شرکت شهر سالم، رئیس هیات مدیره سازمان نوسازی شهر تهران و مدیرعامل شرکت برج میلاد را منصوب کرد.

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران با تاکید بر حضور و اقدام به موقع بازرسان در موضوعات شهری برای پیشگیری از فساد و صیانت از حقوق مدیران، کارکنان و شهروندان گفت: رفتار بازرسی در بحث برخورد با فساد یک رفتار عادلانه، عاقلانه و هوشمندانه است.
این روزها با آغاز فصل سرما و نگرانی‌‌ها درخصوص تامین انرژی صنایع، آلودگی هوا بار دیگر در شهرهای صنعتی و غیرصنعتی افزایش یافته است. مثلا آلودگی هوای اصفهان از مرز 200 عبور کرده و ۱۸ ایستگاه کیفیت هوای تهران نشان از وضعیت قرمز می‌دهند. اورژانس تهران به شهروندان و گروه‌های در معرض خطر همچون سالمندان، زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های قبلی و عروقی توصیه کرده از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و تا حد امکان در خانه بمانند. همچنین کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: «آبان‌ماه با ثبت ۱۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، آلوده‌ترین ماه پایتخت از ابتدای سال از منظر آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون بوده است.»
رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در مرکز و جنوب شهر تهران قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یافته و تا پایان سال افزایش قیمت نخواهیم داشت.
هوای تهران در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد و ۱۸ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در وضعیت قرمز یا ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای حل مشکلات فعلی تهران بخصوص آلودگی هوا گفت: در مورد مسائل اداره شهر نباید منفعل باشیم و با تعاملی که بین دولت و شهرداری وجود دارد، می‌توانیم اتفاقات جدیدی را رقم بزنیم.
عضو شورای شهر تهران در فرایند بررسی صورتجلسه نامگذاری معابر شهر نسبت به تاخیر شهرداری در نصب تابلوهای نام شهید متوسلیان در اتوبان فتح تذکر داد.