شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

شاخص آلودگی هوا در حال حاضر بر اساس اعلام شرکت کنترل آلودگی هوا بر روی عدد ۵۴ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.
پروژه‌های مذکور از محل سهم استان تهران از منابع ارزش افزوده سال قبل بوده که طی اقدامی بی سابقه در دوره مدیریت فعلی دیوان محاسبات کشور و با همکاری استانداری تهران مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل بند (ز) تبصره (۸) قانون بودجه، به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تهران(سهم منابع ارزش افزوده) جهت ایجاد زیرساخت‌ها و رفع محرومیت در مناطق سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده اختصاص یافته است.
جواد حمیدی راوری در حکمی «مادر همسر» خود را به عنوان مشاور امور بانوان و خانواده شهرداری بجنورد منصوب کرده است!
تلاش های شهرداری برای یافتن دو نوجوان زباله گردی که ادعا کردند ماهیانه 4 میلیون به ماموران شهرداری باج می دهند بی نتیجه مانده است و شهرداری از شهروندان درخواست همکاری داده است.

سالهاست که کارشناسان فریاد می‌زنند دولت باید کوچک شود و مدیران اجرایی باید بخشی از فعالیت‌های خود را به بخش خصوصی بسپرند اما علی رغم آن، چیزی که شاهد هستیم این است که دستگاه‌های مربوط به دولت که از قضا یا به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم، منابعشان را از خزانه دولت و جیب مردم تامین می‌کنند و در لایحه بودجه برای آن‌ها ردیف تعیین شده است، روز به روز گسترده‌تر می‌شوند و به قول حبیب کاشانی، عضو شورای شهر پست‌های من درآوردی برای سفارش شده‌ها ایجاد می‌کنند تا کسی از سفره پهن شده جا نماند!
پرونده ویژه پرسون: از تکرار فاجعه شین‌آباد تا مدارسی که در انتظار نوسازی هستند/ بخش اول

سازمان نوسازی مدارس جوابگوی رسانه‌ها باشد

پرسون این بار ذره‌بین خود را بر روی عملکرد سازمان نوسازی مدارس گذاشته است و عملکرد چندین ساله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی مدارس کشور را بررسی می‌کند. در این پرونده ویژه با ما همراه باشد.
معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی تهران بر لزوم توجه به خیابان ولیعصر تاکید کرد و از بهسازی و آرامسازی این خیابان معتبر با تاکید بر ایجاد فضاهای انسان محور خبر داد.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری گفت: طولانی شدن فرایند ساخت و ساز موجب بی رغبتی افراد در این امر و در نتیجه کاهش سرعت ساخت و سخت شدن آن شده است.
یک عضو شورای شهر تهران عنوان کرد؛

گرانی قیر عامل آسفالت نشدن معابر شهری

یک عضو شورای شهر تهران گفت: قیمت آزاد هر تن آسفالت یک میلیون و 300 تا 400 هزار تومان است که شهرداری توان این هزینه بالا را ندارد، زمانی شهرداری هر تن آسفالت را 150 هزار تومان تهیه می کرد.
همزمان با سالروز تاسیس خط مقدم خدمت در منطقه 16؛

آیین تجلیل از پرسنل سامانه های مدیریت شهری 137 و نظارت همگانی 1888

به مناسبت هفدهمین سال تاسیس سامانه مدیریت شهری، مراسم تقدیر از عوامل اجرایی و ستادی با حضور سید مرتضی روحانی شهردار منطقه 16، فرجی رییس سامانه نظارت همگانی 1888 سازمان بازرسی شهرداری تهران، خلیلی رییس سامانه مدیریت شهری 137 سازمان بازرسی شهرداری تهران، نصرتی رئیس بازرسی شهرداری منطقه ، معاونین منطقه، شهرداران نواحی شش گانه و ... در سالن آمفی تئاتر ساختمان اصلی شهرداری منطقه برگزار شد.
نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: ما نمی‌توانیم بخاطر پروژه‌های بزرگ، معضلات و چالش‌های محلات را نادیده بگیریم. باید پروژه‌های بزرگ مقیاس و پروژه‌های کوچک مقیاس در کنار هم دیده شوند و "طرح رصد" دقیقا همین کار را انجام می‌دهد.
شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اعلام کرد: فعالیت قطارها در مسیر گلشهر کرج - شهرجدید هشتگرد روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ دیماه جاری متوقف می‌شود.
شهرها کانون شکل‌گیری نهادها و تشکل‌های مردم‌نهاد است. از زمانی که الگوی زندگی شهرنشینی به عنوان روش رایج در زندگی بشر توسعه یافت، تشکل‌های غیردولتی و داوطلبانه با زندگی مردم گره خورد.
یکی از نخستین کارهایی که در دوره مدیریت شهری پنجم شهر تهران محقق شد ، انتشار عمومی اطلاعات، قراردادها، درآمدها، اطلاعات مدیران و کارکنان شهرداری تهران و ... در سامانه‌ای به نام شفافیت بود.
معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی تهران با تشریح جزییات استفاده از طرح نوسازی گفت: در این طرح متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه نوسازی ناوگان توسط شرکت‌ها در دفاتر هماهنگی نسبت به ارائه درخواست خرید خودرو به صورت نقدی اقدام می‌کنند.
شهردار منطقه 15 تهران با اشاره به ایجاد مزاحمت معتادین برای اهالی محله افزود: گرمخانه خاوران تغییر کاربری می‌دهد.