شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

به دلیل حمله سایبری به سامانه شهرداری تهران، امکان شارژ بلیط مترو و اتوبوس در برخی از خطوط فراهم نیست و به همین دلیل برای شهروندانی که کارتشان شارژ ندارد، گیت مترو باز است و همچنین می‌توانند به صورت رایگان از اتوبوس استفاده کنند.
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران نیمه ابری تا ابری، با خیزش موقتی گرد و خاک و با نفوذ و گسترش گرد و غبار انتقالی از مناطق غربی پیش‌بینی می‌شود.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران نتایج رصد اخیر سنسورهای تعبیه شده برای بررسی میزان فرونشست زمین را اعلام کرد و گفت: تنها جایی که فرونشست قابل توجه مشاهده شده، حریم جنوب غربی تهران است.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور از یک طرفه شدن جاده چالوس به سمت جنوب خبر داد.

پس از وقوع حادثه تلخ متروپل نهادهای متولی برای ساماندهی ساختمان‌های ناایمنی که در شهر تهران وجود دارند پای کار آمده اند و شهرداری از ارائه تسهیلات لازم برای ایمن‌سازی این ساختمان ها خبر داد.

مجموعه برج میلاد تهران فردا و در سالروز درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تعطیل است.
چراغ‌های «پل طبیعت» به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی(ره) و جانباختگان متروپل آبادان در 2 شب متوالی به ترتیب جمعه ۱۳ و شنبه ۱۴ خرداد ماه از ساعت ۲۰ تا ۲۱ خاموش می‌شود.
مدیرکل هواشناسی البرز گفت: در ارتفاعات شمالی استان بارش‌های خفیف و پراکنده مورد انتظار است.
روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای، از خدمات‌‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.
سخنگوی شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در توئیتی از صدور حکم مهم زاکانی درباره افزایش حقوق‌ها خبر داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی استان‌ها و خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.
تله «دستمزد دستوری»، انگیزه مهندسان ساختمانی را سرکوب کرده و نتیجه‌اش، رونق تولید «متروپل»ها شده است. مهندسان ناظر حساس‌ترین مسوولیت و ماموریت را برعهده دارند؛ کنترل «رعایت ایمنی و استحکام سازه برای تامین امنیت و آرامش ساکنان ساختمان». اما دستمزد سالانه آنها در بهترین حالت معادل نصف کارگر ساده ساختمانی است. «تکلیف» جای «خدمات رقابتی» را گرفته است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد:

اکران فرهنگی پویش «مکتب روح اله» روی سازه‌های پایتخت

رضا صیادی از اکران تبلیغات فرهنگی جدید این سازمان با محوریت بیانات و فرمایشات امام خمینی (ره) خطاب به مسوولان نظام خبر داد وگفت: پویش تبلیغات فرهنگی «مکتب روح اله» با نگاهی به فرمایشات امام خمینی (ره) خطاب به مسوولان نظام درباره وظایف مدیران در قبال مردم و با محوریت مسئولان و مدیران از امروز آغاز شد.
رئیس قوه قضاییه گفت: اگر شروع ساخت و ساز ساختمانی، بدون اخذ پروانه باشد؛ یا اینکه برخلاف مفاد پروانه، ساخت ساختمانی شروع شود؛ شهرداری با مأمورین خود می‌تواند رأساً از احداث ساختمان مزبور جلوگیری کند.
درپی انتشار فهرستی با اسامی و آدرس ۱۲۹ ساختمان ناایمن در شهر تهران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اعلام کرد که این فهرست مورد تایید آتش‌نشانی نیست، اما این موضوع به معنای تایید ایمنی این ساختمان‌ها هم نیست.
سازمان آگهی های پرسون