شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

جلسه مشترک شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با سازمان مدیریت بحران شهر تهران باهدف آشنایی با زیر ساخت‌های مترو و اقدامات حوزه ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برگزار شد.
دلیران فیروز مشاور رئیس فدراسیون گلف گفت: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بزرگترین دستگاه اجرایی ایران است و طبق تفاهم نامه امضاء شده از این پس حامی توسعه رشته های گلف، مینی گلف، وودبال، کروکت و بهکاپ در فضاهای عمومی کشور خواهد بود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران صاف و گاهی کمی ابری و خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.
سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران، در هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در کشور ما حدود ۴میلیون و چهارصد هزار نفر مصرف کننده مواد مخدر وجود دارد که بخش عمده این افراد تریاک مصرف می کنند.
افتتاح بزرگترین مجتمع ایستگاهی غرب تهران در هفته آینده، تبدیل بوستان گفتگو به نمایشگاه دائمی فناوری در نیمه دوم ماه جاری، افتتاح ۱۲ ایستگاه جدید مترو در نیمه دوم سال، تلاش شهرداری برای در دست گرفتن بازار اجاره مسکن برای بهبود بخشیدن کمبودهای این حوزه از جمله مهمترین محورهای سخنان شهردار تهران در دیدارهم اندیشی با نخبگان منطقه ۸ است.
«زیست شبانه» یکی از مطالبات مردم در سراســر دنیاست. جذابه‌های شهــــر در شب، آرامش و چراغ‌های روشن، یکی از جاذبه‌هایی است که باعث می‌شود تا صبح شهر نخوابد.
ایران یکی از کشورهایی است که در اثر تغییر اقلیم بیشترین تأثیر را می‌گیرد، کاهش بارش و افزایش دما که از مهم‌ترین شاخص‌های تغییر اقلیم به‌حساب می‌آید، در برخی نقاط کشور منجر به مهاجرت‌های دائمی و فصلی شده است.
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همچنین افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.
فرونشست‌ها از حاشیه‌ها به مناطق شهری تهران رسیده‌اند. جدیدترین آمارها از نقشه فرونشست‌ها نشان می‌دهد که هم‌اکنون مناطق ۱۹، ۱۷، ۱۸ و ۱۰ در مرز فرونشست قرار گرفته‌اند. تراکم جمعیتی، البته نشان می‌دهد که خطر در این محدوده‌ها بالاست. در حاشیه تهران نیز می‌توان از ورامین نام برد که حالا اغلب زمین‌های کشاورزی آن منطقه از بین رفته است.
شهردار تهران با بیان جزئیاتی از نرخ اجاره نشینی در پایتخت از تمهیدات مدیریت شهری برای تسهیل خرید خانه از سوی اقشار مختلف مردم خبرداد و گفت که تهران نیازمند بازطراحی با الگویی جدید و بر محور توسعه حمل و نقل شهری است.
کارشناسان معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۶ با حضور در محله‌ها با بررسی وضعیت معابر از جمله ‌پیاده‌روها، ورودی ساختمان‌ها و مراکز عمومی، مشکلات عبور و مرور معلولان را شناسایی و در اسرع وقت نسبت به رفع موانع فیزیکی اقدام می‌کنند.
سازمان آگهی های پرسون