برنامه های معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برای مهر؛ از نواختن زنگ نوماند تا اجرای برنامه سر سفره خدا در شهر

معاون خدمات شهری شهردار تهران در صحن شورا از تشکیل کارگروه های مختلف برای استقبال از مهر خبر داد.
تصویر برنامه های معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برای مهر؛ از نواختن زنگ نوماند تا اجرای برنامه سر سفره خدا در شهر

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین نظری در دویست و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره با اقدامات این نهاد در آستانه مهرماه و شروع مدارس گفت: در سال ۸۹ شورای سوم مصوبه‌ای را به شهرداری ابلاغ و ضمن آن بحث استقبال از مهر را تبیین کرد. در این کارگروه که تشکیل شده معاونت خدمات شهری وظایفی دارد.

وی با بیان اینکه آنچه در این مصوبه قرار است انجام بدهیم فراتر از مصوبه شوراست، ادامه داد: البته این نیاز کاری است و سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه خدمات شهری و بدنه خدمات شهری مناطق روی موضوعات تدوین شده فعال خواهند شد.

نظری در ادامه با بیان فعالیت های این معاونت اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند حول ۴ موضوع فعالیت های خود را در بحث استقبال از مهر قلم پیش خواهد برد. پخش مستند، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز، برگزاری کارگاه آموزشی هنری، اجرای گروه های نمایشی در مدارس منتخب، اجرای ویژه برناه‌های سال تحصیلی با نواختن زنگ نوماند و بازیافت و توزیع مخزن کارتن در مدارس از جمله اقدامات پسماند است

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه سازمان بوستان ها ۵ برنامه را دنبال خواهد کرد، گفت: بازسازی بوستان‌های نزدیک مراکز آموزشی، بازپیرایی محوطه داخلی و بیرون مدارس براساس درخواست مراکز آموزشی، ایمن سازی و رفع نواقص زمین‌های بازی کودکان در بوستان‌های اطراف مدارس و ایجاد کلاس های آموزشی ویژه کودکان برای آموزش نگهداری از گل و گیاه در مناطق از جمله اقدامات سازمان بوستان هاست.

وی گفت: سازمان زیباسازی با ۵ برنامه در طرح استقبال از مهر ایفای نقش می کند. از آن جمله می توان به اجرای ۶۶ آثار دیوارنگار تحت عنوان نقش مهر، تبلیغات فرهنگی استقبال از مهر در سطح شهر و نصب آثار حجمی اشاره کرد. همچنین سازمان اتش نشانی با دو برنامه شامل ارتقا فرهنگی ایمنی و اموزش مدیران، دبیران، سرایداران و دانش آموزان مدارس و افزایش ایمنی شهر ایفای نقش خواهد کرد.

نظری ادامه داد: اداره کل توسعه پایدار و محیط زیست ۶ برنامه با محوریت برگزاری کارگاه های آموزشی و توزیع هدیه انجام خواهد داد. شرکت شهربان و حریم بان هم دو برنامه در رئوس کاری خود دارد. پیگیری موضوع انضباط شهری با اولویت مراکز آموزشی و رسیدگی به ایمنی کارگاه های ساختمانی در نزدیکی مراکز آموزشی از جمله این اقدامات است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل هم سه برنامه خواهد داشت. رفع مزاحمت صنوف مختلف، رفع مزاحمت کیوسک ها و صدور مجوز برگزاری بازارچه های مناسبتی از جمله این اقدامات است. در نهایت سازمان بهشت زهرا نیز ۶ برنامه دارد؛ نواختن زنگ دانش آموز شهید، دعوت از چند مدرسه برای حضور در این مراسم، ویژه برنامه لشگر خوبان و اجرای برنامه سر سفره خدا با موضوع دفاع مقدس در گلزار شهدا از جمله این فعالیت هاست.

منبع: همشهری آنلاین

764640

سازمان آگهی های پرسون