بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ایران را جزو برترین کشورهای دنیا در واکسیناسیون برشمرد و گفت: واکسن‌های سه گانه با پوشش بالای ۹۵ درصد در کشور انجام می‌شود.
با عبور از ۶ موج سنگین کرونا در کشور و کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر این ویروس. این سئوال مدام تکرار می‌شود که آیا هنوز باید ماسک بزنیم. پاسخ به این پرسش برای بسیاری از مردم که ماسک زدن برایشان سخت است و می‌خواهند مراقبت سلامت خود و اطرافیانشان باشد، مهم است.
زخم معده دو حالت دارد: 1)زخمی که در داخل معده ایجاد می‌شود 2) زخم دوازدهه که در داخل قسمت فوقانی روده کوچک (اثنی عشر) ایجاد می‌شود که شایع‌ترین علت آن عفونت ناشی از باکتری هلیکوباکتر پیلوری و استفاده طولانی مدت از داروهای ضد التهابی است.
یک متخصص گروه قلب و عروق بیمارستان دانشگاه ژنو، سوئیس گفت: افراد بیشتری از مکمل های گیاهی برای مزایای بالقوه آنها استفاده می کنند. با این حال، ویژگی طبیعی بودن مکملهای گیاهی می تواند گمراه کننده باشد
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بازگشت به شرایط عادی زندگی قبل از همه گیری کرونا را مرهون پوشش وسیع واکسیناسیون در دولت سیزدهم دانست و گفت: رفع محدودیت‌های کرونایی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که وضعیت کرونا در کشور آرام است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در دوسال گذشته تجربه تازه‌ای پیدا کردیم و به زیست بوم جدیدی کوچ کردیم که در عین دستاوردهای مثبت، پیامدهایی نیز به همراه داشت گفت: کرونا باعث شد به بهداشت فردی و محیطی بیشتر توجه کنیم، اما سلامت روان و سلامت اجتماعی را به مخاطره انداخت.
تعداد مادرانی که قبل از ورود به اتاق عمل و انجام زایمان به آرایشگاه می‌روند، موهایشان را براشینگ می‌کنند، لاک می‌زنند یا ناخن می‌کارند کم نیست؛ زیباسازی‌هایی که صدای ماماها و متخصصان زنان را درآورده و مخالفتشان هم دلایل پزشکی دارد.
دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه سویه‌های جدید این بیماری در برخی کشورها نگران کننده است، گفت: مردم دچار عادی انگاری شده‌اند و با این تصور که آمار کرونا کاهش یافته و به پایان کرونا رسیده ایم، در اماکن عمومی، فضاهای سربسته، وسایل نقلیه عمومی، همایش‌ها، کنسرت‌ها و خیابان‌ها، ماسک‌های خود را برداشته‌اند، با جدیت تاکید می‌کنم که کرونا به پایان نرسیده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید همچنان رعایت شود.
رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت اعلام کرد: در حال حاضر هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و بیمه سلامت به طور کامل این پوشش را ایجاد می‌کند.

براساس اعلام سازمان دامپزشکی کشور از ابتدای امسال تاکنون ۳ بیمار مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شناسایی شده‌اند که هر سه مورد درمان شده و بهبود یافته‌اند.
کسانی که دارو برای فشار خون بالا یا دیابت مصرف می کنند باید از مصرف زنجبیل بپرهیزند زیرا زنجبیل تداخل دارویی ایجاد می کند.
زندگی امروزی مملو از خواسته‌های فراوان است، خانه، کار، خانواده، امور مالی و… همگی می‌توانند باعث خستگی غدد آدرنال در بدن شوند.
خانم ناصری پزشک طب سنتی در این مصاحبه درباره اینکه زرشک چه خواصی دارد در ابتدا اینگونه فرموند. زرشک از نظر طب سنتی ایران کهن سرد و خشک است.
آلودگی‌های مختلف هوا سبب بروز و گسترش بیماری‌های عفونی مربوط به دستگاه تنفس به خصوص سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شود، اما آنفلوآنزا گاهی به اشتباه سرماخوردگی نامیده می‌شود.
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری فردی که اقدام به تولید و توزیع گوشت چرخ‌کرده تقلبی و غیربهداشتی کرده بود، خبر داد.

خوشبختانه وضعیت کرونا در روزها و ماه‌های اخیر خیلی خوب شده است، اما نمی‌توان با قطعیت از اتمام کرونا سخن گفت و باید جوانب احتیاط را سنجید.
متخصص رادیوتراپی آنکولوژی گفت: شیمی درمانی روی بافت‌های بدن که در حال رشد هستند تاثیر بیشتری دارد و شیمی درمانی تزریقی به دلیل غیر اختصاصی بودن عوارض جانبی، روی بافت‌های سالم در حال رشد از جمله سلولهای خون، مو و گوارش تاثیر دارد.