بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: استفاده از ماسک‌های جراحی سه لایه که اکنون مردم به دلیل شرایط کرونا مصرف می‌کنند، می‌تواند تا بخش زیادی از ذرات گرد و غبار را حذف کند.

استاد بیماری‌های عفونی کودکان گفت: بیشتر موارد بیماری آبله میمون خودبه‌خود خوب می‌شود اما گاهی ممکن است شدید شود. کودکان، زنان باردار و افراد دارای نقص ایمنی از گروه‌‌های پرخطر در این خصوص هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با بیان اینکه گروه های آسیب پذیر چون کودکان، زنان باردار و سالمندان باید دقت بیشتری روی خورد و خوراک خود و موارد دیگر سبک زندگی در روزهای آلوده داشته باشند، مطرح کرد: در زمان آلودگی هوا دو ارگان مغز و قلب بسیار آسیب می بینند و ما باید با حفظ آرامش و خوراک مناسب، هوای این دو ارگان را داشته باشیم مثلا فالوده ی سیب برای تقویت این دو ارگان حیاتی در روزهای آلوده مفید است.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، شیوع جهانی نگران کننده آبله میمون، تاکنون ۹۲ مورد تایید شده و ۲۸ مورد مشکوک دیگر در ۱۲ کشور اعلام شده است.

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بررسی علل وقوع بیماری با علائم گوارشی در میان دانشجویان در حال انجام است،‌ گفت: اینکه علت بروز این علائم در دانشجویان آلودگی ویروسی، مسممویت غذایی یا سایر علل بوده است، هنوز مشخص نیست.
دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در دیدار وزیر بهداشت کشورمان از عملکرد ایران در مقابله با کرونا به ویژه تک رقمی شدن موارد مرگ و میر روزانه بیماری و گسترش واکسیناسیون علیه کرونا، تجلیل کرد و گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در ایران در سطح ایده آل قرار دارد.
استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اینکه کدام گروه افراد دچار کمردرد باید تحت عمل جراحی قرار گیرند، توضیح داد.

این روزها که موج پاندمی کرونا تقریبا فروکش کرده و شرایط تا حدودی به حالت عادی بازگشته است، ویروس آبله میمون خبرساز و البته نگران کننده شده است.

متخصص بیماری عفونی با تاکید بر اینکه ویروس آبله میمونی که تاکنون شناسایی شده قابلیت ایجاد پاندمی شدید مثل کرونا را ندارد گفت: اما افراد مشکوک به این بیماری باید به سرعت به پزشک مراجعه کرده و در صورت تایید، قرنطینه شوند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: فعلا از علائم آبله میمونی نگران نیستیم، ما از موتاسیون این بیماری هراس داریم، اگر واکسن‌های لازم ساخته شود می‌تواند در کاهش خطرات پیش روی مهم باشد.
در شبانه روز گذشته موردی از فوت به علت ابتلاء به کرونا ثبت نشد و شمار جانباختگان این بیماری دراستان کرمانشاه همان ۳ هزار و ۱۳۸ نفر باقی ماند.
رئیس اداره بیماری های منتقله از حیوان به انسان در خصوص آبله میمونی عنوان کرد: تا کنون مورد مشکوک و خاصی نداشته ایم و شبکه بهداشتی کشور هر مورد مشکوکی را بررسی می کند
این روزها در بازار دارو، مردم دچار سردرگمی عجیبی شده‌اند و معلوم نیست که قیمت داروخانه‌ها را باور کنند یا صحبت‌های مسئولان وزارت بهداشت و درمان را.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: در خصوص آبله میمونی، تا کنون مورد مشکوک و خاصی نداشته‌ایم و شبکه بهداشتی کشور هر مورد مشکوکی را بررسی می‌کند.
استاد طب فیزیکی و توانبخشی گفت:‌ کمردرد یک علامت است و همیشه دردها علامت هستند و بیماری نیستند، بنابراین باید ایجاد کننده کمردرد را بررسی کنیم.