بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۴۵۳ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی و۶ بیمار کرونایی فوت شدند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه قوه مجریه باید برای کمبود دارو در بازار فکری اساسی کند و مانع از جولان دلالان شود گفت: آستانه تحمل مردم در مسأله کمبود دارو با سایر اقلام فرق می‌کند و باید مراقب بود.
پس از ماه‌ها، ظاهرا پای وزیری که «مانند الماس در بحران کرونا درخشید» اما در عمل و تعلل وی در واردات واکسن هزاران نفر را قربانی کرد، به دادگاه باز شد و سعید نمکی باید تا چند وقت دیگر در دستگاه قضا، پاسخگوی مرگ بیش از 103 هزار نفر باشد.
یک گجت پوشیدنی جدید که روی بازو می چسبد می تواند قند خون، خستگی ماهیچه در باشگاه ورزشی و میزان الکل موجود در خون را بسنجد.
اثر درمانی گیاهان دارویی، از دیرباز مورد توجه انسان بوده و امروزه نیز این گیاهان برای درمان انواع بیماری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. محققین ایرانی، در همین خصوص، تأثیرات گیاه کرچک را برای درمان زخم معده، بررسی نموده‌اند.
دانشمندانی که در حال بررسی زمینه‌ های بیولوژیکی بیماری پارکینسون هستند، به کشف مهمی دست یافته ‌اند و روش جدیدی را بر نابودی سلول‌ هایی که منجر به تخریب عصبی مرتبط با این بیماری می ‌شوند، کشف کرده اند.
هنگامی که ورزش می‌کنیم، جریان خون ما افزایش می‌یابد. این جریان خون بالا، فشار بیشتری را بر رگ‌های خونی ما وارد می‌کند که سلول‌های ایمنی خاصی به نام سلول‌های کشنده طبیعی و سلول‌های T را آزاد می‌کند.
منابع رسمی پاکستان روز دوشنبه از شناسایی اولین فرد مبتلا به سویه جدید کرونا تحت عنوان (BA۲.۱۲.۱) در این کشور خبر داده و نسبت به رعایت جدی مقررات بهداشتی و واکسینه شدن مردم در برابر کووید-۱۹ تاکید کردند.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط ایران از نظر مهار کرونا بسیار خوب و در مقایسه با این همه‌گیری در کشورهای مدعی مانند کره، آلمان، فرانسه و آمریکا بسیار بهتر است.
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: وظیفه اصلی سازمان‌های غذا و دارو در دنیا رگولاتوری و نظارت بر فراورده های سلامت محور تعریف شده است.

روانشناس و مدرس دانشگاه با تاکید بر ضرورت پذیرش همزیستی با کرونا گفت: از منظر روانی، پذیرش این واقعیت دشوار است، اما بشر باید این مساله را پذیرفته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل متوقف نکند.
هشدار سازمان جهانی بهداشت؛

یک ویروس خطرناک شناسایی شده است

سازمان جهانی بهداشت در خصوص یک ویروس خطرناک که کبد انسان را هدف قرار می‌دهد هشدار داد.