بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

عضو هیات مدیره انجمن پارکینسون ایران گفت: پارکینسون درمان قطعی ندارد اما می‌توان با روش‌های درمانی از روند پیشرفت بیماری جلوگیری کرد.
ورود هر بیماری به اورژانس، ناراحت‌کننده و غم‌انگیز است اما بعضی موارد علاوه بر این اندوه برای ما پزشکان توام با حسرت نیز هست. حسرتی که نبود آگاهی و آموزش کافی هموطنانم در کنار فضایی که سوداگران از آن بهره می‌برند منجر به آسیب‌های جسمی و حتی از دست دادن جان بسیاری شده است.

متخصص قلب و عروق گفت: نارسایی قلبی معمولا دو نوع است. در نوع اول خون به اندازه کافی به اندام‌ها نمی‌رسد و در نوع دوم بیمار با تنگی نفس و ورم اندام‌ها مواجه می‌شود.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۴۵ میلیون دز واکسن کرونا ذخیره شده در کشور وجود دارد و افراد واجد شرایط باید دز چهارم تزریق کنند.
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: از۳۵۸۰ قلم دارو در دولت سیزدهم، قیمت‌گذاری‌ ۳۸۰ قلم آن توسط کمیسیون انجام می شود و قیمت ۳۲۰۰ قلم دارو نیز تغییراتی نداشته است.

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۵۲۰ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است. مرگ شش میلیون و ۲۸۶ هزار و ۷۳۴ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۷۴ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۸۵۸ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سیگار موجب یک سوم علل مرگ مردان در میانسالی است.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه سطح انتقال ویروس کرونا پایین است،گفت:‌به نظر نمی‌آید در فاصله نزدیک پیک دیگری را شاهد باشیم.

این روزها وضعیت کرونایی کشور در شرایط مطلوب و آرامی قرار دارد؛به طوری که در مراکز درمانی تعداد کمی از بیماران مبتلا به کرونا حضور دارند و میزان مرگ و میر نیز به پایین ترین سطح طی دو سال گذشته رسیده است.

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا ضمن تاکید بر اینکه کرونا در کشور به روند کنترل کننده‌ای رسیده است،‌ گفت: با وجود اینکه خیلی به شرایط‌مان خوشبین و امیدوار هستم، ولی حداقل نیاز است که دو هفته این حالت آرامش طی شود تا نفس راحتی بکشیم؛ به همین دلیل هنوز زود است که رعایت پروتکل‌ها را کاهش دهیم.
طبق اعلام وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۰۱ نفر رسید.
مدیر کمیته پژوهش انجمن طب سنتی ایران گفت: تحقیقات نشان می دهد در جهان بیش از ۶۰ درصد مردم در گام اول درمان از طب سنتی استفاده می کنند.
کلسترول برای بسیاری از فرآیندهای بدن انسان حیاتی است؛ زمانی که افراد در مورد کلسترول بالا به صورت منفی صحبت می کنند، معمولا به LDL با نام مستعار «کلسترول بد» اشاره دارند.
متاسفانه امروزه به دلیل تغذیه غلط، طیف زیادی از زنان کشورمان دچار «کیست» هستند؛ در طب سنتی دستورالعمل‌های خاصی تغذیه‌ای و روشهای درمانی برای درمان قطعی کیست تخمدان وجود دارد.
رئیس سازمان جهانی بهداشت از شرکت فایزر خواست قرص خوراکی ضد کرونایش را به طور گسترده‌تری در اختیار کشورهای کم‌درآمدتر قرار دهد.