بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بر اساس پیش‌بینی‌های متخصصان بنظر می‌رسد که تا سه ماه آینده موج جدیدی از کرونا و افزایش چشمگیری در ابتلا به این بیماری نداشته باشیم.
رئیس سازمان نظام روانشناسی با اشاره به لیست اسامی «غیر روانشناسان فاقد مجوز» که توسط این سازمان منتشر شد گفت: افرادی به عنوان حامی این افراد، تهدیدهایی را علیه کسانی که در این حوزه (انتشار اسامی غیر روانشناسان) فعالیت می‌کنند، انجام داده‌اند در حالی که این اقدام مطالبه‌ای مردمی است و مردم می‌گویند چرا زودتر از اینها این لیست را منتشر نکردید؟
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۹ مورد مشکوک آبله میمونی داشتیم که ۵ تا ۶ مورد منفی قطعی شدند و برای بقیه هم منتظر پاسخ آزمایش هستیم. الان هیچ مورد ثابت شده آبله میمونی در کشور، نداریم.
فوق تخصص بیماری‌های التهابی چشم گفت: ترس از نور، درد و گاهی اوقات تاری دید را جدی بگیرید.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از آمادگی کشورمان برای صادرات چهار میلیون دُز واکسن کرونا خبر داد و گفت: نخستین محموله از واکسن صادراتی ایران به کشور ونزوئلا صادر شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مقدمات صادرات ۴ میلیون دز واکسن از ایران به سایر کشورها فراهم شده، گفت: تولیدات با کیفیت را به طور کامل حمایت می‌کنیم. زیرا ما به عنوان متولی سلامت باید از مردم محافظت کنیم و تولیدات نامرغوب، سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.
عضو کمیسیون بهداشت با انتقاد از عدم تزریق واکسن از سوی یک پنجم ایرانیان گفت: دلیل کاهش مرگ و میر و بستری‌های کرونا را در چند ماه اخیر مشارکت اقشار جامعه در واکسیناسیون همگانی و رعایت پروتکل‌های بهداشت از سوی مردم و واردات و تزریق سریع واکسن کرونا است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: باید با همت جهادی رشد شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در حوزه غذا و دارو را سرعت بخشید.
امارات اولین کشور حوزه خلیج فارس است که مورد آبله میمون را ثبت کرده

شیوع آبله میمون؛ کدام کشورها درگیر شده‌اند؟

بیش از ۲۳۰ مورد آبله میمون در چندین کشور اروپایی و همچنین ایالات متحده، کانادا و استرالیا تأیید شده است. بریتانیا، اسپانیا، پرتغال، آلمان، بلژیک، فرانسه، هلند، ایتالیا و سوئد همگی موارد ابتلا به این ویروس را گزارش کرده‌اند.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: با بررسی‌های صورت گرفته خوشبختانه آبله میمونی هنوز به ایران نرسیده است.