بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با تاکید بر تداوم اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: تصمیم جدیدی برای اتخاذ بازنگری در محدودیت‌ها و شریط اجتماعات در جلسات با توجه به روند کاهشی مرگ و میر و روزهای بدون فوتی کرونا اتخاذ نشده است.
رئیس شبکه هپاتیت ایران می‌گوید: ابتلا به هپاتیت‌های ویروسی B و C در مردها بیشتر است و به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل آن بروز رفتارهای پرخطرِ بیشتر از سوی آقایان باشد. اما آمار مرگ و میر در افراد مبتلا بین زن و مرد تفاوت چشمگیری ندارد.
رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه موارد رسمی از شیوع آبله میمون در ایران نداریم، گفت: امکان انتقال بیماری آبله میمونی بیشتر از طریق انسان به انسان و با انتشار قطرات تنفسی امکانپذیر است.
طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۶ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: هلدینگ دارویی شستا باید با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان خود ظرفیت لازم برای تولید داروهای وارداتی و کاهش نیاز کشور به این مهم را محقق سازد.
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران با بیان اینکه بیماران زیادی برای درمان چشم از کشورهای منطقه به ایران مراجعه می کنند،گفت:‌کیفیت درمان، تجهیزات مدرن و مهارت جراحان چشم پزشکی ایرانی از دلائل این مراجعه است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه اقلام دارویی در نسخه پزشکان ایرانی زیاد است، گفت: نسخه پزشکان در دنیا به صورت میانگین شامل یک یا ۲ قلم دارو است اما در ایران در هر برگ نسخه، چهار تا پنج قلم دارو تجویز می شود.
وزیر بهداشت و درمان کشورضمن تبریک بابت ثبت دومین روز بدون فوتی کرونا ر ایران اظهار کرد: بیماری هنوز به طور کامل از بین نرفته است وهمچنان نیاز به رعایت و مراقبت به ویژه در تجمعات است.
خوشبختانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، هیچ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست نداد و مجموع جان باختگان این بیماری، در عدو ۱۴۱ هزار و ۳۴۳ نفر ماند.
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش تعداد دندانپزشک منجر به افزایش کیفیت خدمات درمانی نمی‌شود گفت: زیرساخت افزایش دندانپزشک در کشور موجود نیست.

شکر یک ماده طبیعی است که هزاران سال است بخشی از رژیم غذایی انسان را شکل می‌دهد. شکر انواع مختلفی دارد که نوع قهوه‌ای و سفید آن از محبوب‌ترین انواع آن‌هاست.
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) سطح هشدار آبله میمونی را در این کشور بالا برد و به مسافران بین‌المللی هشدار داد که مراقب نزدیک شدن به افراد بیمار باشند.
بهرام عین اللهی در دیدار با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه ضمن تاکید بر تحکیم روابط دوستانه دو کشور ایران و سوریه، از گسترش همکاری پزشکی بین این دو کشور استقبال کرد.
رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران با بیان این که کووید ۱۹ نشان داد که کشورها و سازمان‌های بین‌المللی باید بیش از پیش به تقویت زیر ساخت‌های بهداشتی و ارتقای بهداشت عمومی اهتمام ورزند، گفت: باید از درس آموخته‌های پاندمی کووید۱۹ برای مدیریت بهتر آینده این بیماری و آمادگی برای پاندمی‌های مشابه در آینده بهره برد.
زمانی که همه‌گیری کووید-۱۹ برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، اطلاعات زیادی در مورد چگونگی انتقال، مدت‌زمان ماندگاری آنتی‌بادی و موارد دیگر این ویروس وجود نداشت اما اکنون دانشمندان اطلاعات بیشتری در مورد ویروس کرونا کسب کردند.