بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

گزارش از "اجبار" به زایمان طبیعی در بعضی بیمارستان‌ها؛

نعل وارونه وزارت بهداشت بر سلامت مادر و نوزاد

متخصصان زنان درباره پدیده اجبار به زایمان طبیعی و ممنوعیت سزارین در بعضی از بیمارستان ها هشدار داده و معتقدند نباید سلامت مادر و کودک را به خاطر این حساسیت غیرطبّی به خطر انداخت.
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه سه هزار نفر به دلیل نبود عضو پیوندی فوت می‌کنند، در حالیکه تقریبا ۳ عضو بیمار مرگ مغزی قابل اهدا است که با مدیریت صحیح پیوند می‌توان بیماران در نوبت انتظار را نجات داد.
چند وقتی است که موضوع اخراج ۵ تا ۶ هزار پرستار قراردادی از بیمارستان ها، رسانه ای شده است. اما، اظهار نظر اخیر معاون وزیر بهداشت، چنین ادعایی را رد می کند.

یکی از نمایندگان مجلس با ابراز تاسف گفت: آقای عین اللهی بین مردم حضور نداشتند و کمتر شاهد حضور وی در مناطق محروم بودیم.
گرمای شدید می‌تواند خطرات شدیدی برای قلب داشته باشد، به خصوص برای سالمندان و افراد دچار فشار خون بالا و چاقی یا سابقه بیماری قلبی و سکته مغزی.
رییس سازمان غذا و دارو:

تغییری در قیمت دارو نداریم

رییس سازمان غذا و دارو گفت: به جز اصلاح قیمت سالانه دارو متناسب با تورم، اتفاقی در حوزه دارو نخواهد افتاد.
بخشی از پرستاران در شرایطی به خدمت نیروهای شرکت می‌روند که در هیچ کشوری موضوع سلامت و پرستاران به‌عنوان اصلی‌ترین تهدید یک کشور را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کنند.
مراکز واکسیناسیون کرونا خلوت شده اند و کاهش مراجعه برای تزریق دُز دوم و سوم واکسن، برخی مراکز را به تعطیلی کشانده است. جامعه ما درحالی از تکمیل چرخه واکسیناسیون استقبال نمی کند که بسیاری از کشورها با ادامه روند واکسیناسیون و تأکید بر دزهای یادآور، تزریق دزهای چهارم و حتی پنجم واکسن کرونا را هم در دستور کار قرار داده‌اند.
یک فوق تخصص ارتوپدی گفت: ادعایی که اخیراً یکی از همکاران ما در یک برنامه تلویزیونی داشته، مطلقا صحت ندارد و این ادعا که نماز خواندن باعث آرتروز می‌شود یک ادعای کاملا "غیرعلمی" است.
برخی اظهارات مبنی بر این است که بعضی پزشکان بجای هزینه های درمان دلار و سکه از بیماران طلب می کنند که سازمان نظام پزشکی با این اقدامات مخالف است؛ البته در این زمینه گزارشی به سازمان نظام پزشکی واصل نشده است، اما قطعا اگر گزارشی در این زمینه به ما برسد، رسیدگی می‌کنیم.

محمود جباروند رئیس انجمن پزشکی گفت: در رشته چشم‌ افرادی هستند که تلاش‌های بیشتری کرده و رقابت سنگینی را متحمل شده‌اند تا در این رشته موفق شدند؛ کسانی بودند که در کارهای علمی و مدیریتی افراد موفقی بودند؛ البته زیاد سیاسی نبوده و بیشتر خادم مردم بوده‌اند.