بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

یک فوق تخصص عفونی کودکان با اشاره به شناسایی برخی موارد ابتلا به وبا در سطح کشور، گفت: بیماری وبا برای کودکان می تواند خطرآفرین شود و نیاز است که والدین به علامت "اسهال" در فرزندان خود توجه کرده و حتما در کوتاهترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران در اجلاس سازمان جهانی بهداشت در ژنو یکی از کشورهای موفق در مدیریت کرونا بوده ایم، با اشاره به تک رقمی و صفر شدن آمار جانباختگان روزانه کرونا در کشور از خردادماه تا کنون، از تغییر پروتکل استفاده از ماسک خبر داد.
یک متخصص تغذیه بیان کرد: کرم های درون گیلاس سمی نیستند و اگر به صورت تصادفی وارد بدن فرد شود هیچ خطری وی را تهدید نمی کند.
مدیرکل کمیسیون های پزشکی، سازمان پزشکی قانونی بیان کرد: در سال گذشته بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی و بر مبنای موضوع کمیسیون قصور در همه نوبت‌های رسیدگی رشته جراحی زنان و زایمان با ۲۶۳۸ نفر رتبه اول بعد ازآن رشته جراحی عمومی با ۲۰۰۹ نفر و رتبه سوم دندانپزشکی با ۱۸۲۹ نفر قرار داشت.
بسیاری از افراد در مواجهه با هوای سرد در فصل زمستان یا به‌طور کلی در برابر باد وسایل سرمایشی مثل کولر سردرد را تجربه می‌کنند. این افراد با تصور ابتلا به سینوزیت به پزشک مراجعه و حتی علت مراجعه خود را سینوزیت مزمن بیان می‌کنند
مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد: توزیع داروهای سقط جنین در داروخانه‌های غیربیمارستانی ممنوع است.
رئیس جمهور با اشاره به سیر نزولی کاهش ابتلا و خسارات جانی ناشی از کرونا، گفت: اینکه میزان ابتلا به کرونا کاهش یافته و در برخی روزها به لطف خدا حتی یک مورد فوتی هم نداشتیم، نباید سبب عادی‌انگاری نسبت به رعایت اصول بهداشتی شود.
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: درحال حاضر وزارت بهداشت اطلاعات دقیق و درستی از وضعیت کرونا در کشور در اختیار متخصصان قرار نمی‌دهد، از طرفی رنگ بندی شهرهای هم هنوز، چندان شفاف نیست،‌پس تحلیل‌ها از وضعیت کرونا در فضایی غبارآلود و تاریک انجام می‌شود و این جای نگرانی دارد.
ویروس گوارشی این روزها بعضی‌ها را درگیر کرده است. ویروسی که از آن به عنوان ویروس فصلی و تابستانه و در میان عموم کرونای گوارشی یاد می‌شود. این ویروس چه علائمی دارد و چگونه می‌توان از سالمندان و کودکان در برابرش محافظت کرد؟
وجود تکرر ادرار در فرد، شب ادراری، باریک شدن ادرار، ریزش قطره قطره ادرار، اختلال در کنترل ادرار، وجود درد و دیده شدن خون در ادرار جزء علائم مهم در ابتلا به کانسر پروستات به شمار می‌آیند.