بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۱.۶ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۶۰ نفر رسید.
آب، مایه‌ی حیات است؛ و حالا که امتحان‌های پایان سال هم تمام شده و تابستان گرم رسیده، کلمه‌ی آب، ما را یاد استخر و آب‌بازی و ورزش‌های آبی مثل شنا، واترپلو، قایقرانی و... می‌اندازد. اما در این‌جا می‌خواهیم کمی درباره‌ی نوشیدن آب صحبت کنیم؛ این‌که بدن ما چه‌قدر به آب نیاز دارد و چرا؟
طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، چهار بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۳۵۷ نفر رسید.
رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت گفت: افزایش توده بدنی، مصرف کم میوه و سبزی، عدم فعالیت بدنی مناسب، مصرف سیگاربه عنوان عوامل خطر ساز برای شیوع و ابتلای مردان به سرطان های پروستات، روده بزرگ، مثانه، ریه و معده شناخته شده است.
۲۴ خرداد روز جهانی اهدای خون؛

زندگی با اهدای قطره قطره خون ما در جریان است

جان و کیفیت زندگی برخی از افراد نیازمند به خون و فرآورده‌های آن به این اکسیر حیات وابسته است و اهدای یک واحد از آن جان سه نفر را نجات می‌دهد.
بار دیگر تابستان شد و در گرمای هوا، شاهد افزایش ابتلا و مرگ بر اثر بیماری «تب کریمه کنگو» هستیم. طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت طی چند روز گذشته ۱۸ نفر به این بیماری غیر بومی مبتلا و دو نفر جانشان را از دست داده‌اند. در این میان تصور برخی از بیماری «تب کریمه کنگو» به دلیل نام مشترک «کنگو» با یکی از کشورهای مرکزی در قاره آفریقا این است که این بیماری بومی، مناطق استوایی است.
بسیاری از افراد هنگامی که رژیم لاغری می‌گیرند، پاستا را از برنامه غذایی‌شان حذف می‌کنند. حال آنکه می‌توان پاستا را در تغذیه متعادل گنجاند؛ فقط کافی است به چند نکته مهم توجه شود.
در هفته اخیر دو بیمار مشکوک به ابتلا به تب کریمه کنگو در بیمارستان‌های هرمزگام بستری شده‌اند که یک نفر از آنها که جوانی ۳۵ ساله بود فوت کرد. این دومین مورد فوت براثر ابتلا به تب خونریزی‌دهنده کریمه در یک ماه اخیر بوده است. ماه گذشته یک زن باردار در استان خوزستان براثر ابتلا به این بیماری جان باخته است.
متخصص گوش، حلق و بینی با حضور در برنامه با تأکید براینکه نباید تنفس را فدای زیبایی کنیم، عنوان کرد: برای هر عمل زیبایی باید فرد گزینه مناسبی برای آن عمل باشد در غیر این صورت ممکن است بعد از عمل دچار اختلالات جسمی و یا حتی روحی شود.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۵۲ نفر رسید.
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در حال حاضر با همکاری و همت هم‌وطنان و تلاش کارکنان مراکز انتقال خون و اهداکنندگان ذخایر خون در کشور در شرایط خوب و به طور متوسط، بالای ۱۰ روز است.
دکترای حرفه‌ای تغذیه گفت: اولین قدم برای جلوگیری از ابتلاء کودکان به دیابت نوع 2، سبک صحیح تغذیه است.اضافه وزن و چاقی از دلایل اصلی گرفتاری کودکان به دیابت نوع 2 است.

برای کاهش وزن باید از یک برنامه کامل که شامل رژیم غذایی، تمرین و تغییر سبک زندگی باشد، پیروی کرد. بدون اعمال تغییر قابل توجهی در تمامی این فاکتورها، کاهش وزن تقریبا غیرممکن است.