بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

به بهانه صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا در هفته گذشته

پاسخ به یک پرسش سیاست‌زده؛ چه کسی واکسن وارد کرد؟

علیرضا رئیسی گفت: «صفر شدن مرگ‌ومیر کرونا نه تنها حاصل کار چندین ساله مدافعین سلامت است، بلکه حاصل چند سال کار دانشمندان دنیا است.»
رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت، گفت: بررسی‌هایی که در آزمایشگاه‌های مرجع وزارت بهداشت کشور انجام شده نشان می‌دهد آنچه که بیشتر از همه باعث بروز اسهال حاد شده، عوامل ویروسی است.
مقامات بهداشتی ایالات متحده روز جمعه اعلام کردند که تعداد موارد شناخته شده آبله میمون در این کشور به ۲۱ مورد در ۱۱ ایالت افزایش یافته است. این مقامات همچنین خبر از شناسایی دو سویه مختلف این بیماری دادند.
بنابر جدیدترین آمار همه‌گیری کرونا (کووید-۱۹)، شمار مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به ۵۳۴ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۲۰۸ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۳۱۹ هزار و ۳۲ نفر نیز بر اثر عفونت کووید تأیید شده است.

از دیروز تا امروز ۱۳ خردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۷ نفر از آنها بستری شدند.
طعم چای ترش می تواند دهان را جمع کند و می توان با توجه به سلیقه آن را داغ یا سرد مصرف کرد این چای مانند دیگر انواع چای گیاهی، کالری کمی دارد و بدون کافئین است .
بیماری آبله میمونی در این روزها خیلی سر و صدا کرده، اما هنوز معلوم نیست چقدر خطرناک است. با این حال، معاون وزیر بهداشت، در نامه ای به دانشگاه ها، خواستار اعمال مراقبت های بهداشتی شده است.
بنا به گفته رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موارد اسهال ویروسی در کشور افزایش یافته و رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری ضروری است.
مدیر گروه بیماری های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آبله میمونی در اثر عفونت با ویروس ایجاد می شود و در این بیماری غدد لنفاوی فرد درگیر می‌شود.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گوید گزارش‌هایی از ۲۵۷ مورد تاییدشده و ۱۲۰ مورد مشکوک آبله میمونی در ۲۳ کشور جهان که این بیماری قبلا در آنها بوم‌گیر یا آندمیک نبوده است، دریافت کرده است.
عضو کمیته ملی واکسن کرونا ضمن تشریح آخرین اخبار پیرامون تولید و صادرات واکسن‌های ایرانی کرونا، در عین حال بر لزوم تکمیل واکسیناسیون بر علیه این بیماری در کشور تاکید کرد.
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های متخصصان بنظر می‌رسد که تا سه ماه آینده موج جدیدی از کرونا و افزایش چشمگیری در ابتلا به این بیماری نداشته باشیم و پیش بینی موج جدید کرونا در فصول سرد سال برای کشور، دشوار است.