بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

این روزها سرفه امان بسیاری از ما را بریده، با چند روش خانگی می‌توانید سرفه را درمان کنید. در این مطلب با ۷ درمان خانگی برای سرفه آشنا می‌شوید. همچنین پاسخی برای سوال پرتکرار « برای سرفه خشک چی خوب است؟ » پیدا خواهید کرد.
یک فوق تخصص قلب و عروق درباره سکته افراد در فصل سرما می گوید: کسانی که عارضه قلبی دارند چون در زمستان رگ ها تنگ می شود و لذا سکته قلبی بیشتر رخ می دهد.
سرپرست واحد پیوند و فراهم‌آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: سابقه انجام عمل پیوند پس از مرگ مغزی و مرگ قلبی از سالیان گذشته وجود داشته ولی عمل اهدا پس از مرگ حتمی فرد دهنده برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.

معمولا با یک گردش در حوالی بیمارستان‌های تخصصی پیوند کلیه می‌توان بر در و دیوار آگهی‌های کوچک و بزرگ اعلام آمادگی فروش کلیه یا نیاز به خرید را مشاهده کرد. البته خرید و فروش کلیه دارای منع قانونی است ولی با توافق انجام می‌شود.

فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه گفت: برای اولین بار در این بیمارستان با انجام عمل جراحی "فلپ" چسبندگی پوست یک بیمار آزاد و بافت تشکیل شده جابجا شد.