بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

یک متخصص قلب و عروق عنوان کرد: قند اصولا روی فشار خون فرد تأثیری ندارد مگر در فردی که قند و فشار با هم دارد که در نهایت مصرف قند، خطر بیشتری برای او دارد.
وزارت بهداشت اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۳۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: افزایش هزینه‌های تولیدکنندگان یک امر طبیعی است اما افزایش قیمت دارو توسط بیمه‌ها پوشش داده شده و بار مالی آن تنها متوجه دولت می‌شود.
معاون مرکز تحقیقات ایدز ایران درخصوص واکسن ایدز گفت: اخباری که اعلام می‌شود در حد تحقیقات است. این موضوعات باید وارد جامعه شده و آثار آن را در سطح وسیع دید؛ زیرا یک واکسن یا دارو تا بخواهد به مصرف جامعه برسد باید فازهای مختلف را طی کند و گاهی اوقات در این زمینه اغراق می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هیات علمی را مهمترین رکن آموزش دانست و گفت: جذب هیات علمی دانشمند، مبتکر، همگام با انقلاب اسلامی و مردم ما را به سمت کسب مرجعیت علمی سوق خواهد داد.
در پی صنعتی شدن کشورها، افزایش امید به زندگی و تغییر در شیوه‌ زندگی، الگوی بیماری ‌ها از بیماری ‌های حاد به سمت بیماری ‌های مزمن مانند دیابت تغییر یافته است؛ تا جایی که می‌ توان گفت این بیماری در حال تبدیل شدن به یک معضل بهداشتی اقتصادی در سراسر جهان است.
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزایش بیماری های تنفسی را با تغییرات آب و هوایی و اقلیم مرتبط دانست و گفت: بیماری های تنفسی دارد جای سرطان ها را به عنوان دومین عامل بیماری ها می گیرد.
ام‌.اس، بیماری مزمنی است که عمدتا جوانان را درگیر می‌کند و روندی رو به رشد در جهان دارد. سوال این است که چگونه می‌شود از بروز این بیماری پیشگیری کرد و در عین حال علائم آن چیست؟