بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

تحقیقات نشان می‌دهد که علائم اولیه آسیب کبدی ناشی از عصاره چای سبز با دوز بالا تا حدودی ناشی از یک تغییر در یک ژنوتیپ است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، سه بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۶۳۷ نفر رسید.
معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر همراهی کامل و مؤثر این سازمان در اجرای طرح دارویار، اعلام کرد مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی تا پایان شهریور ماه به‌طور کامل تسویه و مابه‌التفاوت مطالبات داروخانه‌ها در طرح دارویار تا پایان آبان، پرداخت شد.
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که حداقل ۹۰ درصد از جمعیت جهان در حال حاضر به دلیل ابتلای قبلی یا واکسیناسیون تا حدودی نسبت به سارس-کوو-۲ مصونیت دارند.
کشک در بین غذاهای ایرانی برای آش و کشک بادمجان مصرف می شود اما باید بدانید این ماده خوراکی برای سلامت جسم و روح بسیار مفید است.
طی این بیماری، ویروس نقص ایمنی انسان موسوم به HIV سیستم دفاعی بدن را به شدت تضعیف می‌کند تا حدی که فرد توان مقابله با بیماری‌های جزئی را نداشته و در نهایت به علت بیماری‌های عفونی یا قارچی جان خود را از دست می‌دهد.

​اگر به بیماری‌های مزمن کلیوی دچار هستید بسیار مهم است که به مواد غذایی و نوشیدنی که مصرف می‌کنید توجه ویژه داشته باشید
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برخی شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم از فروش دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی به ایران خودداری می‌کنند و به همین خاطر تعدادی از بیماران به داروهای مورد نیاز خود دسترسی ندارند.
وزیر بهداشت گفت: ایران از دیرباز به داشتن نوابغ معروف بوده است و تحریم ها نباید مانعی برای ارتباط دانشمندان و جوانان ایرانی با دنیا شود چراکه دنیا به سمت برداشتن مرزهای دانش حرکت می کند.
بر اساس تحقیق انجام شده، ورزش هوازی با شدت بالا با افزایش مصرف گلوکز، موجب کاهش گسترش تومورهای سرطانی می‌شود.
عضو کمیسیون اجتماعی گفت: طی ۱۵ ماهی که از عمر دولت سپری شده مشاهده کردیم که برخی از وزرا نتوانستند به‌خوبی با دولت و شخص رئیس‌جمهور در اجرای برنامه‌ها همراهی کنند.
جامعه پرستاری از حمایت‌های کافی برخوردار نیست و وزارت بهداشت، نمی‌تواند از حقوق پرستاران به نسبت خدماتی که ارائه می‌دهند، دفاع کند.