بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

یکی از خوشمزه ترین راهها برای افزودن مواد مغذی، طعم و تردی به غذا، افزودن گردو به آن است. مغز گردو ساخته شده از تکه‌های ناهموار و پروانه‌ای شکل است.
شاید این سؤال شما هم باشد که در چه وضعیتی بخوابید تا خواب شما بهترین کیفیت را داشته باشد و به سلامتی‌تان کمک کند. در این مطلب به مزایا و معایب هر یک از وضعیت‌های خواب می‌پردازیم.
یک متخصص طب سنتی گفت: گیاهان و ادویه جات بدون هیچ کالری اضافی و بدون چربی، نه تنها عطر و طعم خوشی به غذاها می‌دهند بلکه منافع بی‌شماری برای اندام مختلف بخصوص مغز می‌توانند داشته باشند.
عضو شورای شهر تهران گفت: مردم می‌خواهند که مسئولان اقدام عملی در کاهش آلودگی هوا داشته باشند و مردم ببینند که آلودگی هوا کاهش یافته است و شاخص‌ها کم شده است و گرنه با این اقدامات مقطعی دردی دوا نمی‌شود.

مدیر مرکز تخصصی مردمی نفس در گلستان گفت: ما در کنار کاهش جمعیت با سقط جنین به‌عنوان یک معضل اجتماعی روبه‌رو هستیم.
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: دریافت غذاها و مواد مغذی که التهاب را کاهش می‌دهند در کنار دریافت مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌های غذایی می‌تواند به کاهش اثرات مخرب ناشی از استنشاق ریزگردها کمک کند.
گاهی اوقات میزان سرفه به قدری است که موجب اذیت شدن فرد می شود .در این خبر به چند راهکار خانگی برای تسکین سرفه پرداخته‌ایم.
فوق تخصص بیماری‌های ریه و مجاری تنفسی و عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما به پرسش‌هایی درباره سرفه‌های مزمن پاسخ گفت.
معاون وزیر بهداشت:

با کمبود پرستار مواجه هستیم

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به حدود 100 هزار پرستار دیگر در کشور نیاز داریم.