بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بریدگی‌های جزئی یا خراش‌های سطحی پوست در خانه درمان می‌شوند. زخم‌های جزئی هر چند ممکن است نیازی به بیمارستان رفتن نداشته باشند اما باز هم لازم است مراقبت‌هایی انجام دهید تا جلوی عفونی شدن زخم را بگیرید.
گیاه لوفا یکی از طبیعی‌ترین ماساژورهای پوست محسوب می‌شود که علاوه‌بر اینکه برای مراقبت از پوست کاربرد دارد برای شست و شوی ظروف مختلف نیز مناسب است.

در صورتی که جزو خانم‌هایی هستید که در دهه‌ سی سالگی خود قرار دارید، ممکن است ندانید که کدام مکمل و ویتامین‌ها برای این مرحله از زندگیتان بهترین هستند. اگر نگران باشید نگرانیتان به جا است زیرا این دهه جزو سنین باروری خانم‌ها محسوب می‌شود.
یارانه دارو با توجه به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ توسط دولت اعلام شد.
عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری با اشاره به کمبود شدید نیروی پرستاری در کشور گفت: کمبود نیرو باعث می‌شود، پرستاران مجبور به اشتغال در چند شیفت شوند و گاهی شیفت اجباری هم داشته باشند.

تغذیه سالم یکی از مهم ترین عواملی است که به حفظ سلامت تمام بخش های بدن کمک می کند، از جمله حفظ سلامت ریه، در این مطلب به غذاهایی اشاره می کنیم که به داشتن ریه سالم کمک زیادی می کنند.
بهرام عین‌الهی درباره آمار منتشر شده درخصوص موج مهاجرت پزشکان به خارج از کشور گفت: به عنوان یک کارشناس، نه به عنوان یک وزیر؛ زیرا من رئیس انجمن آموزش پزشکی کشور هستم و به عنوان یک کارشناس در جلسات مختلف هم در خارج و هم در داخل شرکت کرده‌ام می‌گویم، پزشکان باید به جایی مهاجرت کنند که نیاز وجود داشته باشد.

مصرف ویتامین d برای بدن بسیار مهم و ضروری است و کمبود آن می تواند موجب بروز مشکلات و عوارض جدی شود، مواد غذایی و خوراکی‌هایی وجود دارد که منبع عالی ویتامین d هستند.
چای بابونه یک چای گیاهی معروف است که آن را از گل‌های خشک‌شده‌ی گیاه بابونه درست می‌کنند. این گیاه با داشتن بیش از ۱۰۰ ماده زیست‌فعال که در خواص آن دخیل هستند، منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها است. در این مطلب ۹ مزیت مصرف آن را می‌خوانید.
موی رنگ شده بیشتر از قبل نیاز به مراقبت دارد. در این مطلب به مواردی اشاره شده که در تقویت موهای شما در برابر رنگ مو کمک شایانی می‌کند و عمر رنگ موی شما را افزایش می‌دهد.
گروهی از محققان دانشگاه آکسفورد دریافتند که عسل نسبت به درمان‌های رایج، درمان بهتری برای تسکین علائم ناشی از عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی، به‌ویژه سرفه است.
رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در آستانه برگزاری هشتمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران، از ابتلای هشت میلیون ایرانی به اضافه وزن و چاقی خبر داد.
زهرا اردشیری در یادداشتی نوشت: چهارشنبه دو سه هفته پیش بود که خبر رسید بازرسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز با حکم قضایی، اقدام به جمع آوری تعدادی از کیت‌های آزمایشگاهی، که در کارخانه ای بنام، که در حوزه تولید کیت‌های آزمایشگاهی فعال است، کرده‌اند.