بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مراجعات هم وطنانمان به بیمارستان ها در چند رو اخیر کم شده است که به نظر می رسد از موج جدید کرونا عبور کرده باشیم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که هنوز به دوران پساکرونا نرسیده‌ایم، گفت: زنگ خطر کووید ۱۹، همچنان برای ما وجود دارد.
یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: از زرشک برای درمان و بهبود علائم التهاب و عفونت‌ها استفاده می‌شود و همچنین در درمان عفونت مثانه، دستگاه گوارش و ادراری تأثیرگذار است.
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ضمن اشاره به عوارض شدید آلودگی هوا بر سلامت کودکان، گفت: هر چه که در راستای سلامت مردم باشد، وزارت بهداشت با آن موافق است و هرچه که به سلامت مردم آسیب برساند، وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم با آن مخالف خواهد بود.
بودجه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی برای سال آینده حدود ۳۷ درصد کاهش یافته است و پژوهشگران جمعیت می‌گویند؛ کلیدی ترین راهکار ایجاد اشتغال برای جوانان و پیشگیری از مهاجرت آنها است.
متخصصان تغذیه معتقدند که سوپ مرغ به ذات خود حاوی خواص ضدویروس است. از مرغ و سبزی‌های آن گرفته تا ادویه‌های به‌ کار رفته در آن، همگی ترکیباتی دارای خواص ضد ویروس و ضد سرماخوردگی هستند.
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران به خبرآنلاین می‌گوید: «اگر بودجه دارو در لایجه ترمیم نشود و بیمه‌ها نتوانند پول داروخانه‌ها را پرداخت کنند، داروخانه‌ها هم به‌دلیل کمبود نقدینگی نمی‌توانند پول شرکت‌های پخش را فراهم کنند و شرکت‌های پخش هم دیگر پولی ندارند که به کارخانه‌ها بدهند، لذا تولید دارو کاهش پیدا می‌کند. از طرفی اگر داروخانه‌ها با بیمه همکاری نکنند و قیمت دارو را با مردم به نرخ آزاد حساب کنند، مردم بسیار ضرر خواهند کرد.»
یک محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری گفت: اکثر افرادی که زودهنگام به زخم معده و زخم اثنی عشر دچار می‌شوند دارای گروه خونی O هستند بنابراین افراد دارای این گروه خونی باید پیش از ابتلا به زخم معده و اثنی عشر مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا از بروز این مشکلات پیشگیری کنند.
"کُرسی" جزو لاینفک خانه ایرانیان در فصول سرد سال بوده،با توجه به اینکه در گذشته وسایل گرمایشی چندانی وجود نداشت، بنابراین مردم عمدتا از کرسی برای گرم کردن خود در محیط خانه استفاده می‌کردند.
هم‌محله‌ای ما در محله فلسطین تهران، شاگرد سال‌های دور دکتر قریب و پزشک حاذق قلب و عروق امروز، ۲ هفته یک بار شال و کلاه می‌کند می‌رود کهریزک، اما چرا؟ این گزارش را بخوانید، متوجه می‌شوید.
یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه مصرف پفک برای کودکان زیر دو سال ممنوع است، گفت: برای کودکان در سنین بالاتر هم مصرف این خوراکی باید با محدودیت صورت گیرد.
پرسون از وضعیت پارکینگ بیمارستان فیاض بخش گزارش می دهد؛

ورود به بیمارستان تا یک ساعت 8 هزار تومان / نبود نظارت عامل دریافت وجه غیرقانونی

بیمارستان فیاض بخش یکی از مهم ترین مراکز درمانی غرب پایتخت به حساب می آید؛ اما خدمات دهی به مراجعه کنندگان در بخش پارک خودرو این مرکز درمانی آن طور که باید مناسب نیست.