بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

افرادی که با هم زندگی می‌کنند ممکن است وعده‌های غذایی مشابهی مصرف کنند که می‌تواند به ایجاد محیط مشابهی در دهان کمک کند که س ویه‌های باکتریایی یکسان را تشویق می‌کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی گفت: پزشکانی که به هر بهانه ای از دستگاه های کارتخوان برای دریافت وجوه بیماران استفاده نمی نمایند، از تسهیلات موضوع تبصره ماده ۱۰۰ در زمان تسلیم اظهارنامه محروم خواهند شد.
یک متخصص هشدار می دهد که اگر مکرر سوزش معده دارید یا فکر می کنید ممکن است به بیماری ریفلاکس اسید معده مبتلا باشید، قبل از اینکه دچار عوارض جدی شوید، به متخصص مراجعه کنید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بانوان ایرانی کمتر به سلامت و غربالگری بیماری‌های سرطانی توجه و اغلب دیر مراجعه می‌کنند در حالی که بیش از دوسوم سرطان‌های منتسب به زنان با مراجعه زودهنگام قابل درمان و کنترل است.
داروخانه‌های بوشهر پر شده از فیش‌هایی که نیکوکاران برای افراد نیازمند روی دیوار چسبانده‌اند. فیش‌هایی که مرهمی است بر زخم‌های بیماران و خانواده‌های آنان در این روزهای سخت و دشوار گرانی دارو.
اگر طعم عجیبی در دهانتان حس می‌کنید یا یک غذای پرادویه خورده‌اید، ممکن است نگران بوی بد دهانتان باشید. بوی بد دهان یک مشکل شایع است، اما گاهی اوقات ممکن است به راحتی نتوانید متوجه شوید که آیا دهانتان واقعا بوی بدی می‌دهد یا نه.
فشار خون بالا یک قاتل خاموش است؛ به افراد مبتلا به فشار خون توصیه می‌شود که فشار خون خود را به‌طور منظم کنترل کنند تا مطمئن شوند که در سطح غیر تهدیدکننده زندگی هستند.

دکتر "نیکلاس رووان" گفت: حس بویایی با افزایش سن مانند حس های دیگر بدن ضعیف می‌شود و کاهش حس بویایی در سالمندان می تواند نشانه آغاز ضعف و ناتوانی باشد.
هاشیموتو یک نوع بیماری خود ایمنی تیروئید است و به علت ساخته شدن آنتی بادی علیه نوعی آنزیم ایجاد می‌شود که مسئول ساخته شدن هورمون تیروئید در غده تیروئید است.
پرسون از دریافت هزینه اضافه مراکز درمانی گزارش می دهد؛

پرداخت وجه برای قرائت جواب آزمایش و سونوگرافی؟!

برای بسیاری از هموطنان پیش آمده که پزشکان تشخیص بیماری را منوط به مراحل دیگر مانند آزمایش یا سونوگرافی می دانند؛ در گذشته بیماران بعد از انجام این اقدام بدون هیچ هزینه به پزشک معالج مراجعه می کردند؛ اما این روزها برای مراجعه بعدی باید هزینه دیگری را پرداخت کنند.
رئیس جمهور به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دست‌اندرکاران بخش دارویی کشور تاکید کرد، برای تأمین پایدار نیازهای دارویی مردم و پیشگیری از بروز کمبودهای فصلی و مقطعی اقلام دارویی، برنامه‌ریزی و تدبیر کنند.
زمستان امسال برخلاف چند سال قبل با کاهش چشمگیر دمای هوا بویژه در برخی مناطق کشور مواجه هستیم؛ موضوعی که فعالیت‌های روزمره بسیاری را دستخوش تغییر کرده است؛ اما چگونه می‌توان با رعایت اصولی ساده در تغذیه و سبک زندگی، عوارض این فصل برای سلامتی را به حداقل رساند؟
شما می‌توانید با انجام چند ترفند ساده مقدار قابل توجهی از کالری را از میزان روزانه خود حذف کنید. برای مثال، در مورد قهوه به جای قهوه‌های شیری مانند لاته و قهوه‌های سفید با خوردن قهوه سیاه با مقداری شیر حدود ۱۰۰ کالری صرفه جویی کنید.