بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

عفونت سینوسی که به عنوان سینوزیت نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که با التهاب یا تورم بافت‌های پوشاننده سینوس‌ها مشخص می‌شود.
همه افراد دچار آکنه نمی‌شوند. چربی و التهاب پوست و افزایش میکروب‌های سطح پوست باعث ایجاد جوش می‌شود. در ادامه درباره راه های درمان جای جوش می‌خوانید.
از دیروز تا امروز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۶۵ نفر از آنها بستری شدند.

«دارو مگر پیدا می‌شود؟ الان من پیوند کلیه شدم، یک ماه است که دنبال دارو هستیم و دارو هم پیدا نمی‌شود. الان دو روزی می‌شود که دارو نخوردم. حداقل بتوانم برای پنچ روز هم دارو پیدا کنم کافی است. الان اگر عمل پس بزند چکار کنم؟ من سرپرستی هم ندارم، اگر دوباره مریض شوم تکلیف بچه‌ها چه می‌شود...» بیشترشان تمام داروخانه‌های مهم شهر را برای جان خود یا عزیزشان زیر پا گذاشتند.
بیماری "لوپوس" یا "لوپوس اریتماتوز سیستمیک"، یک بیماری بلندمدت است که سیستم ایمنی بدن را از درون تخریب و گمراه می‌کند و باعث می‌شود که واکنش‌های دفاعی و طبیعی بدن، اندام‌های سالم را هدف قرار دهند.
آلودگی بدون شک یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در جهان است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سرب های موجود در هوا سالانه میلیون‌ها مرگ زودرس را به دنبال دارد. متأسفانه، بسیاری از سازمان‌های بهداشتی آن را به‌عنوان علت مرگ ذکر نکرده‌اند اما این مسئله می‌تواند خطرات نگران‌کننده‌ای را برای برخی گروه‌ها به ویژه مادران باردار به gدنبال داشته باشد.
تحولات اجتماعی و تنوع نیازهای بشر عمده ترین دلیل برای تاسیس نهادهای تازه در عالم حقوق است.مواردی مانند لقاح مصنوعی و اجاره ی رحم از جمله نهادهای تازه تاسیس عالم حقوق و قضا زمانی اثربخشی موثری خواهند داشت که از تئوری ها وراهکارهای سایر علوم انسانی در راستای کاهش و زدودن تبعات منفی و تالی فساد اعمال و اجرای چنین نهادهایی استفاده شود.
سینوزیت از جمله مشکلاتی است که می‎تواند به راحتی وضعیت زندگی فردی را تحت تاثیر قرار دهد یا به سادگی وضعیتی را برای او به وجود آورد که فرد توانایی روزانه انجام کارهای معمولی خود را از دست بدهد.
مطالعه جدید محققان مؤسسه ملی بهداشت (NIH) نشان می‌دهد افرادی که به‌اندازه‌کافی مایعات نمی‌نوشند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن قرار دارند و احتمال مرگ در سنین پایین‌تر در آن‌ها بالاتر است. این مطالعه ارتباط بین هیدراتاسیون و پیری را تأیید می‌کند. مطالعه جدید از تحقیقات قبلی همین تیم تحقیقاتی الهام می‌گیرد و تأثیر طولانی‌مدت آب بر سلامت موش‌ها را بررسی می‌کند. این مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد موش‌هایی که به‌اندازه‌کافی مایعات نمی‌نوشند، حدود ۶ ماه طول طول عمر کمتری دارند که حدوداً معادل ۱۵ سال زندگی انسان است.
بیماران کووید ۱۹ به زودی می توانند یک قرص ضد ویروسی جدید داشته باشند که برای محافظت در برابر بیماری شدید می توانند از آن مصرف کنند.

چند ماه بود که آرامش تا حدودی به دنیا بازگشته بود. مردم از ترس کرونا از هم فاصله نمی‌گرفتند و جهان از موج‌های بلند شیوع کرونا دور شده و در اغلب کشور‌ها زندگی به حالت عادی برگشته بود.
کشورهایی، همچون ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، هند، ژاپن و چندین کشور اروپایی دیگر به دلیل نگرانی‌ها درباره احتمال ظهور انواع جدید کرونا از مقررات سختگیرانه‌ای برای مسافرانی خبر دادند که از چین به این کشورها سفر می‌کنند.
آزاده متقی، استاد علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که «آیا مصرف سرکه سیب سبب لاغری می‌شود؟»، گفت:‌ این موضوع غیر علمی است و پایه و اساس علمی ندارد.
محصولات سم‌زدا به‌هیچ‌وجه ضروری نیستند و حتی می‌توانند پیامدهای منفی بیشتری نسبت به پیامدهای مثبت احتمالی داشته باشند.

درحقیقت، هیپوترمی در دماهای سرد اتفاق می‌افتد و به دنبال کاهش دمای بدن باعث آسیب به اندام‌ها و اختلال در کارکرد آن‌ها می‌شود. در صورت پیشرفت این وضعیت و عدم درمان به موقع، می‌تواند سبب مرگ شود.