بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

هفدهمین جلسه کمیته مرگ‌ومیر و عوارض مجتمع بیمارستانی امام خمینی، با هدف تحلیل ریشه‌ای علل مرگ بیمار ۴۰ ساله مجهول‌الهویه‌ای که با آلودگی میکروبی بالا از طریق اورژانس ۱۱۵ به اورژانس این مرکز ارجاع داده‌شده بود؛ در سالن شورای ولیعصر (عج) برگزار شد.
موج هشتم کرونا آنقدر ضعیف شروع شد که مقامات وزارت بهداشت، خیلی زود اعلام کردند که از قله موج هشتم کرونا عبور کرده ایم.
این روزها واژه رژیم‌های سم‌زدایی زیاد به گوش‌مان می‌خورد و اکثر افراد در مورد «سم زدایی» یا «پاکسازی» صحبت می‌کنند. رژیم‌های سم‌زدایی اغلب اشتباه درک می‌شوند؛ به ویژه اینکه بدن ما از بدو خلقت مجهز به سیستم سم‌زدایی است.
​معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه میزان شیوع ناباروری بالا و یکی از اختلالات شایع در زوجین بین ۲۰ تا ۴۵ سال است، گفت: ۳۰ درصد موارد ناباروری به دلیل وجود مشکل در مردان است.
​سرپرست شبکه دامپزشکی سرایان با بیان اینکه کشتارگاه دام تحت نظارت و کنترل کارشناسان است، اظهار کرد: لیبل نصب شده بر روی لاشه معرف و نمایانگر جنسیت لاشه است.

سالانه تقریبا نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند؛ آماری که سالی حدود پنج درصد هم افزایش می‌یابد. دلایل بروز سرطان، شامل شیوه زندگی و تغییرات محیطی هستند که در زمینه افزایش بروز سرطان نقش دارند و می‌توان با اصلاح سبک زندگی در جهت رفع آنها اقدام کرد.
عضو هیئت مدیره انجمن انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند ایران؛

پروبیوتیک ها، مکمل‌های غذایی میکروبی هستند

عضو هیئت مدیره انجمن انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند ایران در پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند گفت:  پروبیوتیک ها، مکمل‌های غذایی میکروبی هستند که از تعادل بهبودی میکروبی روده بر روی میزبان اثرات سودمندی دارند.
رئیس مرکز قلب تهران؛

مرگ ناگهانی به سنین پایین رسید

رئیس مرکز قلب تهران گفت: مرگ ناگهانی در همه نقاط دنیا وجود دارد ولی در ایران به رده ی سنین پایین‌تر رسیده و افراد بیشتری را تحت تاثیر قرار داده است.
روابط عمومی و امور بین الملل مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات شبانه روزی مرکز درمانی جمعیت هلال احمر در کربلای معلی و نجف اشرف به صورت شبانه روزی به زائران در زمان اعیاد شعبانیه خبر داد.
رییس سازمان غذا و دارو؛

دولتی‌ها درخواست داروخانه نکنند

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با سیاست توسعه داروخانه‌های دولتی مخالفیم، گفت: زیرا هر داروخانه دولتی در تهران ممکن است حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ داروخانه خصوصی را از دور خارج کند و در شهرستان‌ها هر داروخانه دولتی، اقتصاد ۲۰ تا ۳۰ داروخانه خصوصی را فلج می‌کند. زیرا داروخانه دولتی توان مالی خوبی دارد، اما داروخانه خصوصی این توان را ندارد و مجبور به رقابت است، ‌اما نمی‌تواند با داروخانه دولتی رقابت کند و رقابت غیرمنصفانه‌ای است. بنابراین خواهش‌مان این است که دولتی‌ها درخواست داروخانه نکنند؛ چراکه مخالفت می‌کنیم.
مدیرکل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ارائه خدمات پزشکی در حوزه زیبایی از سوی آرایشگرها ممنوع است و چنانچه در این مورد به فردی آسیبی وارد شود آرایشگر علاوه بر لزوم جبران خسارت، مرتکب جرم نیز شده‌اند.
در پی طرح برخی ادعاها از سوی پزشک معالج علی انصاریان، خانواده انصاریان با ارائه پاسخ‌هایی به این مطالب اعلام کرد: چنین رضایتی نیز هیچ‌گاه از بیمار یا ولی قانونی وی اخذ نشده و چنانچه پزشک محترم دلیلی برای اثبات خلاف این مطالب دارند، مدارک ارائه کنند.
عضو شورای عالی نظام‌پزشکی گفت: واقعا جای بسی تأمل دارد که سیاست‌گذاران عرصه سلامت مجلس بدون درنظر گرفتن زیرساخت آموزشی دانشگاه‌ها اقدام به افزایش تعداد دانشجوی دندان‌پزشکی می‌کنند. آیا وقت آن نرسیده برای برون رفت از این معضل اجتماعی در سیاست خود نسبت به جایگاه دندان‌پزشکی در وزارت بهداشت تجدید نظر کنیم ؟