بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

طبق تخمین‌های یک گزارش جدید تنباکو، سوخت‌های فسیلی، غذاهای فوق فرآوری شده و الکل مسئول مرگ بیش از ۷۴۰۰ نفر در روز در ۵۳ کشور قاره اروپا هستند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از تدوین لایحه اهدای تخمک خبر داد و گفت: این لایحه در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی ابلاغ می‌شود.
رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور می‌گوید: اگر عوامل سریال «افعی تهران» در نوشتن قسمت‌های روانشناسی سناریو از سازمان نظام روانشناسی کمک می‌گرفتند، قطعا سریال این همه دچار اشکالات روانشناسی نمی‌شد.
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر نمونه داخلی تمامی انسولین‌ها در بازار موجود است و افراد می‌توانند با استفاده از سامانه تیتک داروی خود را از نزدیکترین داروخانه تهیه کنند.
ستاد عملیات بهداشت و درمان هلال‌احمر در حج تمتع ۱۴۰۳؛ با صدور اطلاعیه‌ شماره ۵، ضمن هشدار نسبت به افزایش دما در ایام تشریق و خطر گرمازدگی برای زائران کشورمان و توصیه به رعایت نکات ایمنی در این خصوص، از ارائه بیش از ۳۰۳ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در عربستان تا امروز خبر داد.

امروزه به دلیل پیشرفت علم پزشکی از تکنیک های متفاوت برای زیبایی هر چه بیشتر و جوانسازی پوست استفاده می شود. از مهمترین این تکنیک ها می توان به لیفتینگ صورت به وسیله نخ که توسط جراح لیفت صورت با نخ انجام می‌شود اشاره کرد. اگر از چین و چروک های پوست تان خسته شده اید، مزیت این روش زیبایی را نادیده نگیرید. اما باید در این مسیر همواره بهترین ها را انتخاب کنید!
دانشمندان دقیقاً نمی‌دانند استرس و کلسترول چه ارتباطی با هم دارند اما چند تئوری وجود دارد. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که استرس چگونه چربی خون را بالا می‌برد و چطور می‌توانیم این احتمال را کاهش دهیم. استرس چه تاثیری بر کلسترول خون دارد؟
«امروز حال خوبی ندارم.» این جمله را ممکن است در طول روز زیاد شنیده باشید. کسی که در همان دقایق اول دیدارتان با او متوجه پژمردگی و کسلی اش می شوید.

قهوه به دلیل داشتن کافئین بر عملکرد بسیاری از داروها تاثیر منفی دارد و می‌تواند باعث کاهش جذب آنها توسط بدن شود.
طی دو ماه اول سال ۱۴۰۳ شاخص اهدای خون کشور بیش از ۱۲ درصد رشد داشت و در کل کشور بیش از ۴۳۵ هزار واحد خون اهدا شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف محموله 50 میلیاردی تجهیزات پزشکی قاچاق توسط ماموران ایست و بازرسی شهید" امامی" فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا خبر داد.
رئیس دفتر سازمان جهانی بهداشت در روسیه:

کرونا هنوز قربانی می گیرد

باتیر ​​بردیکلیچف، رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در روسیه در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) گفت که ویروس کرونا بشریت را رها نکرده ، فصلی شده است و هنوز هم جان انسان ها را می گیرد.
در این وضعیتی که برای نظام سلامت درست کردیم و هنوز نتوانسته ایم پزشکی خانواده را در کشور اجرا کنیم، چه کسی یا چه گروهی مقصر است؟ مردم؟ خانواده‌ها؟ دولت؟ نمایندگان مجلس، سیاستگزاران سلامت…؟ فعلاً دنبال مقصر نیستیم زیرا با گذشت بیش از ۲۰ سال از قوانین ابلاغی و عدم اجرای پزشکی خانواده، ما دیگر حتی فرصت و انرژی و منابع کافی برای یافتن مقصر را هم نداریم.
ترکیب لبنیات پرچرب و شکر در بستنی ترشح دوپامین را تحریک می‌‌کند. دوپامین انتقال‌دهنده عصبی حس خوب است که مسیر پاداش را فعال می‌کند. بستنی هم علاوه بر طعم معرکه‌ای که دارد، عامل آزاد‌ شدن این هورمون است و خوردن آن حس خوبی به وجود می‌آورد.