بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس دوازدهمین همایش داروسازی بالینی ایران گفت: مشکل بیماران بستری شده نبود داروساز می باشد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی، به شفاف نبودن محل تأمین ارز مورد نیاز تجهیزات پزشکی در قانون بودجه ۱۴۰۲ گلایه کرد و گفت: عدم شفاف سازی محل تامین ارز مورد نیاز تجهیزات پزشکی می‌تواند آسیب جدی به نظام سلامت وارد کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

بهداشت صوتی و صدای سالم، در گرو سبک صحیح زندگی است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به مناسبت روز جهانی صدا، افزود: بهداشت صوتی و صدای سالم، در گرو سبک صحیح زندگی است و باید با حذف عادات نادرست، عمر صوتی را طولانی کنیم.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۶۰۶ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و در همین بازه زمانی متاسفانه ۲۹ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۵ هزار و ۷۸۱ رسید.

نتایج یک تحلیل جامع نشان می دهد: اطلاع از چگونگی تکامل سرطان ریه در طول زمان، ممکن است به توضیح این موضوع که چرا درمان‌ این سرطان در برخی مواقع موثر نیست، پاسخ دهد.
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماری آلزایمر یکی از انواع زوال عقل است، عقل شامل گفتار، حساب کردن، و.. است که حافظه جزئی از آن است. در آلزایمر چون اولین علامت از دست دادن حافظه است بیشتر به حافظه برمی گردد. زیر پنجاه سال آلزایمر زودرس است و خاص و کم است.
کنترل قند خون یک شغل ۲۴ ساعته در تمام روزهای سال است که هیچ تعطیلی یا مرخصی ندارد. با رعایت چند نکته ساده می‌توانید به افراد دیابتی کمک کنید تا حال بهتری داشته باشند. در این مطلب نکاتی درباره اینه چگونه با افراد دیابتی رفتار کنیم آمده است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران؛

اهدای خون در ایران کاملا داوطلبانه است

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اهدای خون داوطلبانه در کشور گفت: این مهم یکی از افتخارات نظام سلامت کشور است.