بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سخگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه در وضعیت آماری و بیماران تفاوتی نسبت به قبل ایجاد نشده و موارد قابل ملاحظه‌ای تاکنون از ابتلای به این ویروس نداشتیم، گفت: زمانی آزمایش‌های تشخیص روتاویروس و دیگر عوامل ایجاد بیماری انجام می‌شود که مراجعات و موارد ابتلاء به‌طور قابل ملاحظه افزایش یابد.

به دنبال برخی اظهارات مبنی بر کمبود شیرخشک در برخی شهرها بویژه شهرهای مرزی، تاکید شد که قیمت ارزان و در پی آن مصرف غیرمنطقی، علت کمبود شیرخشک نوزادان در برخی شهرها است و در مجموع اکنون محدودیتی در تولید و فروش آن وجود ندارد.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد پاندمی کووید-۱۹ دیگر یک «اضطرار جهانی» بهداشت عمومی به شمار نمی‌رود، به این ترتیب پایانی نمادین را برای شیوع مرگباری ثبت کرد باعث قرنطینه‌های عمومی تصورناپذیر در کشورها و اقتصادها را در سراسر جهان متوقف ‌کرد و دست کم ۷ میلیوننفر را به کشتن داد.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی درباره اینکه گفته می‌شود کودکان می‌بایست واکسن روتاویروس را تزریق کنند، گفت: فعلا کمیته واکسن وزارت بهداشت چنین چیزی را مصوب نکرده است و جای نگرانی برای این ویروس‌ها وجود ندارد.
مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون در امور خانواده و بانوان گفت: بانوان برای ترویج اهدای خون سالم در خانواده و جامعه می‌توانند نقش بسیار موثری داشته باشند، آنها به خاطر خودمراقبتی بیشتر، خون سالمی دارند و بیماران، نیازمند خون این عزیزان هستند.
هنگامی که به پزشک مراجعه می‌کنیم، او با استفاده از یک دستگاه، فشارخون ما را می‌سنجد اما اعداد نمایش داده شده توسط دستگاه به چه معنا هستند و چرا اهمیت دارند؟

با افزایش نگرانی‌ها درباره مشکلات مالی طرح دارویاری و خطر بروز اختلال در زنجیره تامین داروی کشور، دولتی‌ها دست به کار شدند و در توافقاتی سه جانبه میان وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، برای تامین ارز، اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز دارو تفاهم کرده و مصوباتی را به امضا رساندند.

رییس گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به افزایش ۱۰۰ میلیون نفری مبتلایان به آسم درجهان طی یک دهه آینده، درباره این بیماری و علائم و علل ابتلا به آن توضیحاتی ارائه کرد.

جهت برخورداری از پوشش بیمه‌ای؛

زوج‌های نابارور نشان‌دار می‌شوند

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، گفت: زوج‌های نابارور جهت برخورداری از پوشش بیمه‌ای، نشان‌دار می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توافق این وزارتخانه با بانک مرکزی گفت: ۳.۵ میلیارد دلار ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برای واردات دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک نوزادان در سال ۱۴۰۲ اختصاص داده شده که ماهانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار آن برای تأمین کامل نیازهای این حوزه اختصاص می‌یابد.
متخصص ژنتیک با بیان اینکه گلستان رتبه اول "سرطان مری" را در جهان دارد؛ گفت: سرطان یک بیماری ژنتیکی است که عوامل محیطی نیز می‌تواند آن را تسهیل کند.
متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به خطر شیوع گسترده روتاویروس خصوصا در کودکان و نوزادان هشدار داد.

رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت گفت: با اقدامات، ارزشیابی‌ها و نتایج به دست آمده از سال‌های گذشته، خوشبختانه در حال آماده‌سازی زیرساخت و خرید تجهیزات در کل کشور هستیم تا بتوانیم اقدامات کنترلی مناسبی را برای بیماران آسم داشته باشیم.