بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

نتایج یک نظرسنجی در انگلیس نشان می‌دهد حدود ۸۰ درصد از بزرگسالان در این کشور به درستی نمی‌دانند حداکثر میزان مصرف روزانه نمک چقدر است؟

یک گروه مشاوره سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بیانیه‌ای تازه توصیه کرده است که امسال (۲۰۲۳)، دزهای یادآور واکسن کووید ۱۹ برای هدف قرار دادن زیرسویه‌های XBB کروناویروس که در حال حاضر از بقیه سویه‌ها شایع‌ترند، به‌روزرسانی شوند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری در تمام استان‌ها خبر داد و گفت: ایجاد ۱۰۳ مرکز درمان ناباروری در سطح ۳ از برنامه‌های مهم این وزارتخانه در حوزه جمعیت بوده است.
نائب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان می‌گوید: بیش از ۲۵ هزار نفر ردیف انتظار پیوند در ایران داریم که از این تعداد هر روز ۷ تا ۱۰ نفر به دلیل نرسیدن عضو مناسب پیوندی فوت می‌کنند؛ یعنی هر دو سه ساعت یک نفر. و تنها راه نجات اینها استفاده از اعضای افراد مرگ مغزی است.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان کردستان گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، ۳۴.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان مبتلا به بیماری فشار خون بالا و ۴۷ درصد نیز از بیماری خود بی اطلاع هستند.
مقامات بهداشت عمومی آمریکا از افرادی که در معرض خطر ابتلا به «ام پاکس» (نام جدید و رسمی سازمان جهانی بهداشت برای آبله میمونی) هستند، می خواهند تا هرچه زودتر در برابر این بیماری واکسینه شوند.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: بیماری فشار خون حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر از افراد ۳۰ تا ۷۹ سال در جهان را تحت تاثیر قرار داده است ولی حدود ۴۶ درصد بیماران از بیماری خود مطلع نیستند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۰۱ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه دو بیمار نیز در این بازه زمانی جان خود را از دست دادند.
اعضای یک باند حرفه‌ای که با آمبولانس از بیمارستان دولتی سرم خارج می کردند و در استان‌های دیگر به فروش می‌رساندند در حالی توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند که تحقیقات پلیسی به فروش کارت واکسن کرونا و گوشی‌های سرقتی هم رسید.
رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری از اتمام و انتشار نتایج پژوهشی با موضوع «ثبت عوارض مرتبط با واکسن کووید-۱۹ و بررسی موارد ابتلا به کووید۱۹ بعد از اتمام واکسیناسیون» در این مرکز تحقیقات خبر داد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت، بهترین وزارتخانه، وزارت بهداشت بوده است، در عین حال از عدم تخصیص اعتبارات اجرای قانون جوانی جمعیت به این وزارتخانه در سال گذشته انتقاد کرد
معاون وزیر بهداشت:

ادعای پلیس راهور کذب است

معاون درمان وزارت بهداشت، آمار پلیس راهور در رابطه با درصد فوتی های تصادفات در بیمارستان‌ها را تکذیب کرد.

دانشمندان علوم رفتاری اظهار کردند: عاداتی که افراد در این همه‌گیری آموخته‌اند، از فاصله‌گذاری اجتماعی گرفته تا ماندن در خانه در هنگام ناخوشی، دوام می‌یابند.