بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، اقدامات پیشگیرانه و کاهش آمار مبتلایان جدید را راهکاری مهم برای تاب آوری ارائه خدمات درمانی اعلام کرد و گفت: باید توجه بیشتری به بهداشت و ردیابی بیماران داشته باشیم.
۸ ماه از شروع همه‌گیری کرونا در کشور می‌گذرد. کادر درمان خسته‌تر از همیشه ایستاده‌اند و به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند. این حجم فشار کاری روی کادر درمان بدون هزینه نبوده است. کارشناسان هشدار می‌دهند در صورت عدم چاره‌اندیشی، بخش زیادی از نیروی انسانی نظام سلامت که از سرمایه‌های ارزشمند کشورند از دست خواهد رفت که شاید جبران آن امکانپذیر نباشد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با پرسون:

در بحث مدیریت بحران کرونا، دولت شفاف عمل کند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: دولت باید شفاف عمل کند و منابع مالی را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و گزارشی از این منابع تخصیص یافته ارائه دهد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در اتوبوس‌ها به افراد فاقد ماسک تذکر داده می‌شود و ابلاغ کردیم که ماموران به صورت رندومی اتوبوس‌ها را نگه داشته و تذکر بدهند.
رییس سازمان غذا و دارو گفت: 19 کامیونی که در کشور عراق کشف شد، علی رغم اینکه ما، نیروی انتظامی و گمرک بارها اعلام کرده‌ایم که هیچ یک از آن‌ها ایرانی نبوده است، اما شبکه‌های معاند خارجی بر روی افکار ساده‌لوحی که شنونده و مخاطب آنها هستند، کار می‌کنند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از تمدید تعطیلی یک هفته ای صنوف پرتردد و ریسک‌پذیر در گروه‌های سه و چهار شهر تهران خبر داد و گفت: تعطیلی این صنوف از امروز ، ۱۰ آبان ماه به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

رئیس جمهور گفت: همه ما باید به وظایف خود در مقابله با کرونا عمل کنیم، همه دستگاه‌ها و مردم باید وظایف خود را مدنظر قرار دهند تا موفق شویم.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارو:

بازار دارو تحت کنترل سازمان غذا و دارو است

شاید در میان کمبود کالاهای اساسی می‌توان غذا و دارو را مهمترین موضوع در این کمبود دانست؛ چرا که با هر گونه اخلالی در تولید و توزیع مواد‌غذایی و دارو، حیات و سلامت شهروندان یک جامعه با تهدید مواجه می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون وارد مرحله جدیدی شده‌ایم که در این مرحله غیر از تامین منابع، نیازمند ایستادگی بر رعایت پروتکل ها هستیم، در وزارتخانه عاملی برای اجرای پروتکل‌ها نداریم و فقط مامور اعلام پروتکل ها هستیم نه مامور اقدام.