بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت:

دورکاری به کاهش ابتلا به ویروس کرونا کمک می‌کند

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای دورکاری می‌تواند به خلوتی سیستم حمل و نقل عمومی و کاهش ابتلا به ویروس کرونا کمک کند، اما وقتی دورکاری لغو می‌شود، افراد مجبور می‌شوند به محل کار خود بروند و در نتیجه تراکم در حمل و نقل عمومی، ابتلا به بیماری افزایش می‌یابد.

نماینده مرند در مجلس با یادآوری تذکر خود به وزیر ورزش در مورد افزایش مصرف داروهای انرژی زای تقلبی در باشگاه های ورزشی، گفت: وزیر تاکید داشت که شبکه مافیایی بسیار پیچیده‌ای بیخ گوش وزارت بهداشت در حال فعالیت است و برای مقابله با آن از نیروی انتظامی، دادستانی و وزارت اطلاعات درخواست کمک کردیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همه مددجویان سازمان از سالمندان تا معلولان که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری و از نظر ابتلا به آنفلوانزا و کرونا پرخطر تلقی می‌شوند، در سال جاری به صورت رایگان واکسن آنفلوانزا دریافت می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جامعه پزشکی مانند دوران دفاع مقدس جهادگونه و بدون چشمداشت در مبارزه با اپیدمی کووید۱۹ در صحنه است و حتی اگر پول هم نگیریم اجازه نمی‌دهیم در مبارزه با این ویروس از هیچ کشور اروپایی عقب بمانیم.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران:

دورکاری کارکنان در پایتخت مجددا اعمال شود

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: شرایط جدید بیماری کرونا در تهران کماکان به گونه‌ای است که وضعیت شهر در شرایط کاملاً بحرانی و پر خطر قرار دارد و به نظر می‌رسد دوباره نیازمند اتخاذ دورکاری کارکنان در پایتخت هستیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به ارائه‌ توضیحاتی درباره ماجرای تحویل ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفلوآنزا به داروخانه وابسته به مرکز بهداشت مجلس و سپس بازگرداندن آن به وزرات بهداشت پرداخت.
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا؛

از توجیه قیمت دلار تا خط و نشان برای افراد فاقد ماسک

رئیس‌جمهور با اشاره به تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای تعیین مجازات برای کسانی که ماسک ندارند، گفت: ۱۴ درصد افرادی که بستری هستند قبلا کرونا گرفته بودند و ناچاریم مقررات و نظارت‌ها را تشدید کنیم.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خبر داد

توزیع واکسن آنفلوانزا در شبکه بهداشت/ واکسن هنوز به داروخانه ها عرضه نشده است

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن آنفلوانزا در شبکه بهداشت کشور خبر داد و گفت: هنوز واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها توزیع نشده و در مرحله بعد که زمان آن به زودی اعلام خواهد شد، واکسن آنفلوانزا بین داروخانه‌ها توزیع می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی ضمن تبریک روز جهانی بهداشت محیط، از متولیان و تلاش‌گران این عرصه به ‌ویژه همکاران بهداشت محیط در وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها قدردانی کرد.

بر اساس مطالعه تیروئید تهران که توسط مرکز تحقیقات غدد پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم طراحی شده و در حال اجرا است، شیوع و بروز بیماری‌های تیروئید و ارتباط تست‌های تیروئید با بیماری‌های قلبی-عروقی و عوامل خطر بوجود آورنده آن نظیر فشار خون بررسی می‌شود.

مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران خبر داد:

افزایش 6 درصدی اهدای خون توسط هیئت های مذهبی در ایام محرم

مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران از افزایش 6 درصدی اهدای خون توسط هیئت های مذهبی این استان در ایام محرم خبر داد و گفت: اهدای خون در ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.