بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

با شیوع ویروس جهش یافته کرونا تاثیر نداشتن واکسن های ساخته شده و متفاوت بودن این ویروس با نوع قبلی آن، نگرانی بسیاری از افراد را در پی داشته است که عضو ستاد ملی مقابله با کرونا معتقد است، این جهش ماهیت ساختار کلی ویروس را به هم نزده و تنها سرعت انتقال بیماری را افزایش داده است.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۱۰ شهر استان مازندران در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۱۰ شهر با وضعیت قرمز کرونایی داریم که تمام این شهر‌ها در استان مازندران قرار دارند.

اینفوگرافیک پرسون؛

در هوای آلوده چه بخوریم؟

میوه و سبزیجات تازه، دسته‌ای مهم از مواد غذایی محسوب می‌شوند که حتما باید در هنگام آلودگی هوا مورد استفاده قرار گیرند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه و سبزیجات نقش حیاتی در سلامت ریه ها دارند.
قاضی‌زاده هاشمی در نامه‌ای به رییس‌جمهور؛

از ورود انواع جهش یافته ویروس کرونا به کشور جلوگیری شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه ازجمله کنترل دقیق مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید به کشور شد.
دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم‌ عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره) به صورت عمومی برگزار نمی‌شود و مشروح برنامه‌های عزاداری در حضور رهبر انقلاب اسلامی از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون:

چون و چراهای «ممنوعیت ورود واکسن کرونا»

رفتارهای ضد انسانی و ضد بشری آمریکایی‌ها در حوزه سخت‌گیری تحریمی در حوزه‌های دارویی و مسائل بهداشتی یک گمان و تردید را ایجاد می‌کند که چرا آمریکایی‌ها حاضر شدند بخشی از واکسن کرونای تولیدی خود را به ما بفروشند. این رفتار از سوی آمریکایی‌ها هر چه باشد قطعاً انسان‌ دوستی نیست.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۳۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت حدود دو میلیون دوز واکسن کرونا قبل از عید تهیه می‌شود، گفت: در این زمینه مذاکراتی با هند، چین و روسیه انجام شده است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آغاز به کار تالارهای پذیرایی و مشاغل گروه سه و چهار در مناطق آبی و زرد کرونا، از تهیه و تدوین پروتکل‌های جدید بهداشتی برای بازگشایی‌های جدید خبر داد.

تازه ترین هدیه چین به مردم جهان یک ویروس جهش‌یافته تازه کشف شده است؛ کرونای آمازونی که این بار در ژاپن با مبتلایانی از برزیل مشاهده شده است.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۹۱ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۶ هزار و ۲۶۲ نفر رسید.