عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پرسون:

واکسن داخلی در دوره‌های بعدی واکسیناسیون باید جایگزین شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با تغییر سویه و جهش ژنتیک ویروس کرونا، واکسن‌های جدیدی نیاز می‌شود که باید در داخل توانایی تولید واکسن داخلی را داشته باشیم. زیرا افزایش میزان واردات نیازمند صرف ارز است. 
تصویر واکسن داخلی در دوره‌های بعدی واکسیناسیون باید جایگزین شود

همایون سامه یح نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص تسریع روند واکسیناسیون در کشور به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: کار بسیار بزرگی انجام شده و انتظاری که از رئیس جمهور و وزیر بهداشت داشتیم، محقق شده و واکسیناسیون با سرعت در حال انجام است.

سامه یح نجف آبادی تصریح کرد: محدودیت سنی واکسیناسیون رفع شده؛ بسیاری از مراکز شهروندان بالای 18 سال را واکسینه می‌کنند که نشان از فراوانی و در دسترس بودن واکسن است.

وی افزود: هر چند به صورت رسمی اعلام نمی‌شود؛ اما در بسیاری از مراکز اصلا به سن فرد دریافت کننده واکسن توجهی نمی‌کنند. البته در برخی استان‌ها مانند کرمانشاه امکان واکسیناسیون افراد بالای 18 سال به صورت رسمی اعلام شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که امیدواریم تمام ایرانی‌ها به واکسن دسترسی پیدا کنند؛ گفت: در یک پروسه زمانی 6 تا 8 و 12 ماه مجدد نیاز به واکسن داریم. اما انتظار کمیسیون بهداشت و مردم این است که تا آن زمان توانایی ساخت واکسن داخلی و تولید انبوه آن عملی شود و دیگر احتیاجی به واردات از خارج ازکشور وجود نداشته باشد.

نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم بیان کرد: ثابت شده که کرونا مانند ویروس آنفولانزا نابود نشده و ماندگار است. بنابراین با تغییر سویه و جهش ژنتیک این ویروس، واکسن‌های جدیدی نیاز می‌شود که باید در داخل توانایی تولید واکسن داخلی را داشته باشیم. زیرا افزایش میزان واردات نیازمند صرف ارز است.

350452