بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بهره‌ جستن از توان فعالیت‌های دانش بنیان، همکاری شرکت‌های فناورانه حوزه داروهای گیاهی و تقویت این حوزه با توجه به پتانسیل‌های استان گام مهمی در راستای اشتغالزایی و رشد شرکت‌های مذکور است و می‌تواند دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به سوی دانشگاه‌های نسل سوم سوق دهد.

آخرین آمار کرونا در ایران:

فوت ۸۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۶هزار و ۳۱۷ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

رییس جمهوری با بیان اینکه اگر پروتکلهای بهداشتی در دو ماه پیش رو مراعات نشود ناگزیر از اعمال محدودیت‌ها خواهیم بود، ابراز امیدواری کرد: کسب و کار مردم در ایام عید شرایط مناسبی داشته باشند و بتوانند ضررهای پارسال را جبران کنند.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شاهد افزایش دوباره بیماران در بیمارستان‌ها هستیم، علت اصلی این افزایش بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اگر با همین روند جلو برویم احتمالا در اسفند ماه شاهد خیز جدید و موج چهارم انتشار کرونا در ایران خواهیم بود.
کیفیت هوای پایتخت عصر امروز پنجشنبه -نهم بهمن- با افزایش غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۱۵۳ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها و در وضعیت قرمز قرار گرفت.
روحانی در ستاد مقابله با کرونا:

امیدواریم در بهمن ماه واکسیناسیون آغاز شود

رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم واکسیناسیون با واکسن‌های خریداری شده از خارج نیز، طبق جدول اولویت‌های گروه هدف، در ماه بهمن آغاز شود.
سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح شرایط برگزاری جشنواره‌های امسال گفت: جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر امسال با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌توانند فعال باشند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۹۱ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۷ هزار و ۶۵۱ نفر رسید.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با بیان اینکه حدود ۲۰۰ نوع سرطان در جهان وجود دارد گفت: سرطان دومین علت مرگ در ایرانیان است.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

شناسایی ۶ هزار و ۴۲۰ بیمار جدید در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۶ هزار و ۴۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۰ نفر از آن‌ها بستری شدند.
ادعای یک پزشک ایرانی؛

اسپری پیشگیری از کرونا آماده شد

یک دکتر ایرانی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: ریچارد مواکس لیدر گروه تحقیقاتی دانشگاه بیرمنگام از اتمام کار و آماده بودن اسپری پیشگیری از کرونا خبر داد.