بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

با اطمینان می‌توان گفت که کشورهایی که در زمینه واکسیناسیون کرونا ، نگاهی به مشارکت جهانی نداشته و از هر منبعی چه داخلی و چه خارجی توانستند برای کشور خود واکسن تهیه کنند در زمینه واکسیناسیون جمعی کشور خود موفق تر بوده اند و بهتر عمل کرده اند.
امروزه بیماری "کبد چرب" تقریباً غالب افراد را درگیر خود کرده است و در حوزه پزشکی نوین غیر از تجویز برخی داروها که با عوارض جانبی همراه است، درمان خاصی که منتج به رفع کامل کبد چرب شود، وجود ندارد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۸۲۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۲ هزار و ۱۴۲ نفر رسیده است.
اصولاً پنیر غذایی خوبی برای صبحانه نیست، از نظر طب ایرانی مزاج پنیر سرد و‌ تر بوده و مانع فعالیت مغزی کامل می‌شود که معمولاً در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است.
یک پزشک بخش کرونا، به آخرین یافته های سازمان بهداشت جهانی مبنی بر روش های پیشگیری از کرونا اشاره کرد و ادامه داد: هر فرد بالای دو سال هنگام خروج از خانه باید ماسک بزند تا بهداشت تنفسی داشته باشد.
مدیرمرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار امیدواری کرد با ادامه روند مطلوب کارآزمایی بالینی و درصورت کسب نتایج مورد تایید وزارت بهداشت، مجوز استفاده اورژانس جهت واکسیناسیون عمومی صادر و واکسن کرونا کوو ایران برکت تا پایان خرداد ۱۴۰۰ در دسترس هموطنان قرار گیرد.

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مصرف آسپرین با دوز پایین ممکن است خطر ابتلا به کووید-۱۹ را کاهش دهد و دوره بیماری را برای افرادی که قبلاً این دارو را مصرف کرده و به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، کوتاه کند.
از سوی یک شرکت هندی - آمریکایی؛

واکسن کرونا در قالب قرص تولید شد

یک شرکت هندی – آمریکایی از تولید واکسن کرونا در قالب قرص خبر داده، هر چند هیچ تضمینی برای تولید انبوه این محصول در آینده نزدیک وجود ندارد.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت؛

تغذیه نوروزی را جدی بگیرید / خطر چاقی و کرونا

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نسبت به افزایش وزن در ایام نوروز و احتمال ابتلا به کرونا در افراد چاق هشدار داد.
رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد؛

شناسایی و قرنطینه ۳۰ نفر در مبادی ورودی کشور

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام بیش از ۳۳ هزار تست کرونا در مبادی ورودی کشور توسط جمعیت هلال احمر از شناسایی و قرنطینه ۳۰ نفر خبر داد.
سخنگوی وزارت بهداشت:

از هرگونه سفر پرهیز کنید

سخنگوی وزارت بهداشت بار دیگر از همه هموطنان خواست که از هرگونه سفر در این شرایط کرونایی خودداری کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام آخرین آمارهای کرونا در کشور از شناسایی ۷۲۹۰ بیمار جدید کووید۱۹در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه طی شبانه‌روز گذشته ۷۴ بیمار کرونایی فوت کردند.