بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

وزیر بهداشت خواستار شد؛

توقف یک هفته‌ای رفت و آمد با ترکیه

وزیر بهداشت با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید 19 در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته، در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت توقف یک هفته ای ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور مذکور و لزوم همکاری استانداران در این زمینه، تاکید کرد.

وزیر بهداشت خبر داد:

پیش رو بودن روزهای سخت کرونایی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان اینکه هر چه گفتیم و التماس کردیم که صبوری کنید تا ویروس سرکش انگلیسی گسترش پیدا نکند، توجه نکردند، گفت: روزهای سختی در پیش است امیدوارم دستاوردهای افتخارآمیز گذشته به سادگی به باد نرود.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۱۱۷۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در کشور، گفت: همچنین متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ تن از هموطنان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم.

دانشمندان دانشگاه استنفورد آمریکا «دستورالعمل» دو واکسن فایزر و مدرنا را از شیشه‌های دور ریخته شده واکسن و آن چه در آن باقی مانده بود درآوردند و در پایگاه اینترنتی «گیت‌هاب» (Github) منتشر کردند.
در جلسه هیات وزیران به ریاست حجت الاسلام و المسلین حسن روحانی لایحه تشکیل دادگاه دریایی تصویب و تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۴۰۰ تعیین شد.
ایندیپندنت مدعی شد؛ دانشمندان استنفورد با مهندسی معکوس قطرات باقیمانده در واکسن‌های تزریق شده، توالی پیام‌رسان آر‌ان‌ای واکسن کووید-۱۹ شرکت مدرنا را منتشر کردند.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

۹۶ فوتی و ۱۰۳۳۰ مبتلای جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۶۶۵ نفر رسید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با پرسون:

شروع واکسیناسیون ملی از خردادماه/ کیفیت را فدای زمان نمی‌کنیم

واکسیناسیون ملی از اواخر اردیبهشت و اوایل خردادماه آغاز خواهد شد. خط‌های تولید، انجام آزمایش‌های بالینی، دریافت مجوزات و ... همگی پروسه‌های زمان‌بری هستند و این‌گونه نیست که اگر زمان را کم‌تر کنیم محصول بهتری داشته باشیم و می‌توانیم خدمات بهتر را به جامعه ارائه دهیم بلکه باید پروسه‌های مورد نیاز به طور کامل طی شود.
بسیاری معتقدند که دولت زودتر از اینها می توانست با کمک بخش خصوصی، واردات بیشتر و موفق تر واکسن کرونا را داشته و جان هموطنان را در انتظار واکسن خارجی یا ایرانی، ارزان نمی شمرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۵۰ دوز واکسن کرونا از امروز به بیماران دیالیز مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک تزریق خواهد شد.
دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: پلاک خودروهای شخصی شهر قرمز در صورت ورود به شهرهای ابی و زرد یک میلیون تومان و در صورت ورود خودروهای شخصی با پلاک شهر نارنجی به شهرهای آبی و زرد 500 هزارتومان جریمه خواهند شد.