پرسنل اورژانس مصداق رحمت للعالمین است

دکتر جعفر میعادفر به همراه تعدادی از مسئولان اورژانس کشور برای دیدار با مراجع عظام تقلید در یک سفر یک‌روزه به قم رفت.

تصویر پرسنل اورژانس مصداق رحمت للعالمین است

به گزارش سایت خبری پرسون، حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی مرجع عالیقدر تقلید در دیدار با دکتر میعاد فر رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به گزارش دکتر میعاد فر رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: صحبت های شما نشان می دهد که به بفمر مردم هستید و برای محقق شدن این امر برنامه های خوبی را در دست اجرا دارید. امیدوارم برای خدمت رسانی به مردم برنامه طولانی مدتی را داشته باشید و من از حضور شما در این محفل تشکر و قدر آتی می کنم.
او بیان کرد: رضای خداوند در رضایت مردم است و معلوم است که مردم داری موضوعی مهم است که خداوند رضایش. ا در رضای مردم عزیز قرار داره است و انشاالله رفتار ما طوری باشد که خداوند متعال از ما راضی و خشنود باشد.من از خداوند می خپاهممه توفیق بیشتری به شما عنایت کند و در راه خدمت رسانی به مردم و کسی رضایت آنها خسته نشوید. خداوند می فرمایند که ما امیر المومنین را کسی قرار داده ایم که در مقابل سرزنش مردم هیچ گونه سهل انگاری نخواهد کرد.

این مرجع عالیقدر در ادامه تاکید کردند: در هنگام انجام عمل درست چند نفر در گوشه ای نشسته و حرف غایی را به زبان می آورند که شما مسئولان نباید هیچ گاه خسته شوید. و به دلیل رضای خداوند و ملت شما عزیزان نباید به این خرق ها توجهی کنید و کارهایی که به در جامعه و مردم عزیز می خورد را با قدرت و به بهترین نحو انجام دهید.

این الله علوی گرگانی افزودند: حضرت امام حسین ع می فرمایند که هیچ وقت از مراجعه مردم خسته نشوید زیرا یکی از نعمت های خداوند این است که مردم به درب خانه فردی برای رفع حاجات بروند و بنابر این اگر کار مردم طوری بود که باید به نزد شما بیایند مشکل آنها را برطرف کنید زیرا این کار به نوعی نعمتی از سوی خداوند متعال است.
او بیان کرد: حضرت علی ع سه موعظه به اصحاب مردن مینی بر آنکه مردم عزیز هرطور که می خواهید زندگی کنید اما عاقبت رفتنی بوده و در این دنیا باقی نمی مانید و به فکر ماندن نباشید.هر فردی را که دوست دارید آنها را دوست داشته باشید اما بدانید که از آن هنگام مرگ جدا خواهید شد و هیچ کدام کنار همدیگر باقی نخواهیم ماندو این اعتقاد که همگی رفتنی هستیم موضوع بسیار مهمی است و هر عمل خوب یا زشت که در این دنیا انجام می دهید نتیجه آن را خواهید دید و دیر یا زود داشته اما سوخت و سوز نمی شود.

این مرجع عالیقدر در ادامه با اشاره به داستان فردی که به محضر حضرت رسول الله ص رسید ، اظهار کرد: آن فرد به محضر حضرت پیامبر عرض کرد که شنیدم بر شما قرآن نازل شده است که پیامبر در جواب فرمودند بلیرو سپس آن فرد از حضرت تقاضا کرد که قرائت قرآن به او. یاد دهد که در این هنگام پیامبر رحمت سلمان راصدا کرد تا به آن فرد قرآن یاد بدهد سوی به آیه و‌ فمن بعمل مثقال خیر یره و فمن‌ بعمل مثقال شر یره رسید که در این هنگام آن مرد عرب بلند شد که برود که سلمان او را به نزد پیامبر برو و ماجرا را تعریف کرد و پیام رو به اصحاب کرد و‌فرموپ که قرآن را طوری یاد بگیرید که بر روی خودتان پیاده کنید و اگر افراد اعتقاد داشته باشند که هر کاری را که انجام می دهد اثر آن را می بیند این خودش یک موضوع سازنده و اثر گذار در انجام کارها است و انسان را بیدار می کند.

حضرت آیت الله سعیدی اولین آستان مقدس حرم حضرت معصومه س در دیدار با دکتر میعاد فر رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: موضوع رحمت از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که پیامبر ص رحمت للعالمین است یعنی سبب رحمت برای تمام دنیا و نه تنها برای مسلمانان است. و موضوع هلال احمر بر همین اساس است که رحمتی برای تمام مردم دنیا است.

او افزود: رویمرده متفاوت نام آیات بر اساس همین رویکرد ها بر ما نازل و به افراد تفهیم می شود. برخی مواقع ما با دشمنی روبه رو می شویم که هیچ حرف حسابی را سرش نمی شود که به طور مثال فرعون که خودش را خدای اعلی معرفی کرده بود وقتی در رود نیل افتاد هیچ کاری برای نجات خودش نتوانست انجام بدهد در صورتی که خداوند متعال بسیار مهربان، بخشنده است.جنبه رحمت للعالمین در اورژانس باید به آن توجه ویژه بشود. شما به نوعی الگوی پیامبر هستید و باید از آن سرسختانه و به طور جدی مراقبت و دفاع کنید.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه س افزودند: وقتی که می خواهید چتر رحمت و ارائه خدمات را بر مردم باز کنید باید بدون هیچ چشم داشتی نسبت به جناح و تفکر افراد نیازمند کمک به آنها خدمات خوبی را ارایه بدهید.
اولیا آستان مقدس حضرت معصومه س افزود: باید اقدامات ارزشمند را در جامعه ترویج کنیم در دوران شیوع کرونایی شاید کادر درمان به دلیل کار زیاد خسته بشوند که این موضوع به خاطر این است که بالاخره هر انسانی یک جنبه خاصی دارد اما در بحث رحمت افراد نباید احساس خستگی در این راه کنند.

او بیان کرد: وقتی که ایمان و ولایت اش ضعیف شد این موضوع باعث بروز مشکلاتی می شود و انسانیت تحت تاثیر منفی این موضوع قرار می گیرد.اما پرسنل اورژانس خدمت صادقانه و ایثارکرانه داشته اند به طوری که در جریان بیماری کرونا کادر درمان و به خصوص پرسنل اورژانس با انجام اقدامات ارزشمند باعث نجات جان یک هم وطن شده اما به دلیل ابتلا به همین بیماری جان خودش گرفته خواهد شد و حساب و کتاب آن با مسائل دنیوی قابل هضم نیست. شما نیروهای اورژانس مصداق رحمت در جامعه هستید و من بابت این موضوع و تلاش های بسیار شما قدردانی می کنم.

حضرت آیت الله سعیدی با اشاره به ماجرای آخرین روزهای عمر با برکت حضرت زهرا س که رو به علی ع کرد که آیا از من راضی هستی ، بیان داشت : در روز قیامت که مو را از ماست می کشند اما در همین روز عده ای بدون حساب و کتاب وارد بهشت می شوند. من به شماها نصیحت می کنم که برای رضای خداوند کار کنید تا در روز قیامت بدون مشکلی و حساب و کتابی وارد بهشت شوید که شرط آن سخنچتی کشیدن در این دنیا در راه خدمت به مردم است. انشالله خداوند طول عمر با برکت به رهبری عطا کند و به همه شما توفیق روز افزون بدهد و مورد شفاعت اهل بیت قرار بگیرید

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با دکتر میعاد فر رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اقدامات خوب اورژانس برای حفظ سلامتی مردم اظهار کرد: خی مقدم به شما و دوستان اورژانس عرض می کنم . خوبی این دیدارها این است که وقتی گزارش های خوب سازمان اورژانس را از نزدیک آشنا می شویم قطعا بیش از گذشته شما و همکاران تان را دعا می کنیم. نقش پزشکی و اورژانس و موضوعات مرتبط با سلامتی مردم نقشی کلیدی در هرجامعه است و هنگامی که پرسنل اورژانس جان یک بیمار را نجات داده و بستگان آن مریض را تسلی می دهند و در غم آنها شریک هستند. یک کار بزرگی و ارزشمندی را انجام داده اند.


این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هنگامی که پرسنل اورژانس خدمات بی منت و به موقع به بیماران ارائه می دهد دست به کار بزرگی زده است، افزود: دین مبین اسلام دارای ابعاد مختلفی است و مانند یک منشور می ماند به طوری که دارای بعد سیاسی، اخلاقی، عبادی دارد . یکی از ابعاد دین اسلام بعد اجتماعی این دین مبین است که زیر مجموعه بعد عبادی نیز این حوزه محسوب می شود و امروزه کم تر به آن توجه شده است.براورده شدن حوایج مردم و به ویژه حفظ سلامتی و جان مردم از کارهای مهمی است که توسط پرسنل اورژانس انجام می شود. امروزه کارهایی که انجام می شود در راستای این است که ما زنده و سلامت باشیم تا در جامعه با انجام فعالیت های خوب مفید و موثری واقع شویم.

آیت الله بوشهری بیان کرد: کار اورژانس یک کار کلیدی و‌حساسی است و این سازمان. در زمان مناسبت های مختلف حضوری فعال دارند.اکر مزاحمت تماس با سازمان اورژانس گرفته شود با اینکه برخی مواقع بدبین به این تماس هستید اما تمام سعی خود را کرده تا به موقع و در کم ترین زمان ممکن به محل مأموریت خود برسید که این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.

او با بیان اینکه نیت بسیار مهم است ،بیان کرد: در برخی از ماموریت ها اورژانس به هدف خودش به دلیل مزاحمت تماس نمی رسد اما به دلیل نیت خالص و خوب پرسنل اورژانس خداوند ثوابی چند برابر به همکاران تان می دهد.

آیت الله بوشهری گفت: خداوند پاداش نیت خوب را بیش از عمل آن به انسان می دهد خداوند ۷۰ حسنه را به خاطر نیت فی سبیل الله به بندگان می دهند . کار پزشکی کاری خیر است جراحی های چند ساعته هیچ تاثیری در اخلاق و رفتار پزشک نداشته و وقتی که پزشکان سلامتی بیماران را می بینند بسیار خرسند شده و این روحیات خوب در بین پزشکان زیاد دیدیه شده است . پرسنل اورژانس هم مرتب به فکر این بوده که به موقع بر بالین بیماران حاضر شوند که این موضوع یک کار حسنه و تیکو‌مخسوب می شود.

او افزودند: اورژانس به فکر رفع دغدغه بیماران است و این یک کار انسان دوستانه محسوب می شود بشر به پیش فت های مختلفی می رسد مسئولیت سنگینی است و هنر این بوده که با دست پر این امانت را به آیندگان تحویل می دهید و با انجام کارها به نحو احسنت در هنگام تحویل این مسئولیت وجدان تان آرام و خرسند خواهد بود و بر آنچه بوده شما افزوده اید و امکانات این سازمان را افزایش داده اید.

آیت الله بوشهری تاکید کرد: امکانات اورژانس شهر قم در خور این شهر نیست شهر قم کلان‌شهری بود که یک تک‌ شهری بوده است به تازگی چند شهر به آن اضافه شده است همیشه دچار مشکلات بودجه ای بوده و هروقت ما تقاضای بودجه و امکانات می کردیم . به ما به میزان یک شهر معمولی امکانات می دادند .


او اضافه کرد: شهر قم شهری زیارتی است و مردم به عشق زیارت حضرت معصومه س می آیند و امیداوریم که امکانات بیشتری در اختیار این شهر قرار دهید.دشمنان ما می خواهند نظام مقدس جمهوری اسلامی نباشد ، انقلاب اسلامی یک مدل جدیدی در دنیا درست کرد که وابسته به غرب و شرق نبوده همین دلیل با این نظام مقدس مخالفت های زیادی خواهند کرد. و در عراق و افغانستان سعی در برهنه زدن امنیت و ایجاد مشکلات متعددی هستند و دقیقا نصیحت کسینجر را مغز متفکر آمریکا بود را باید کوش می دادن که در آن زمان گفته بود که بازی با ایران را تمام کنید و به ایران به عنوان یک کشور قدرتمند نگاه کنید.

منبع: روابط عمومی اورژانس

370421