بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مجری مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت با بیان اینکه با شرکت دارویی شفافارمد برنامه داریم به زودی روی زنان باردار و افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نیز مطالعه کنیم گفت: امیدواریم با انجام این مطالعات از اوایل سال تحصیلی، نوجوانان هم واکسینه شوند.
مدیر گروه تحقیقات واکسن برکت اعلام کرد: در حال حاضر یک میلیون دز واکسن تولید کرده‌ایم و آمادگی داریم بعد از طی مراحل قانونی آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با بیان اینکه ۸۳ درصد مرگ و میر بیماران کرونایی مربوط به افراد بالای ۶۵ سال است، گفت: اولویت قرار دادن واکسیناسیون این گروه سنی می تواند تا حد زیادی نگرانی ها را کاهش دهد.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۷۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۹ هزار و ۷۴۱ نفر رسید.
دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران، در ارتباط با علل بروز سرطان های مثانه و کلیه و روش های تشخیص و درمان این نوع سرطان های دستگاه ادراری، توضیحاتی ارائه داد.
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران توضیحاتی درباره ماجرای عزل و نصب‌ها در ماه‌های آخر مدیریت شهری و وضعیت کرونا در پایتخت ارائه داد.

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: عمده باقیمانده واکسیناسیون در مراکز بهزیستی مربوط به سه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، ایران و شهید بهشتی در استان‌های خراسان رضوی و تهران است بنابراین سرعت‌گرفتن واکسیناسیون نیز منوط به آنها است.
رییس جمهور گفت: اگر واکسینه کردن افراد بالای ۶۰ سال تا مردادماه تمام شود ما سه ماه فرصت می‌خواهیم که به واکسیناسیون عمومی بپردازیم و اگر واکسن کافی در اختیار باشد تا آذرماه می‌توانیم واکسیناسیون عمومی را هم تکمیل سازیم.
بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ۱۸۴ بیمار کووید۱۹ طی شبانه روزگذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹ هزار و ۵۶۸ نفر رسید.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکل برخی اقشار جامعه برای تامین پیش‌ پرداخت هزینه درمان، گفت: این معضل را از طریق ارائه کارت سلامت در دولت خود حل خواهم کرد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حقوق‌ پرستاران را یکی از مسائل مهم عنوان کرد و وعده داد در دولت آینده‌، مطالبات آنها و رفع مشکلات‌شان را با جدیت پیگیری خواهد کرد.
در دوران کرونا، ماسک زدن، رعایت فاصله فیزیکی، مشارکت فعال در کنترل بیماری توسط خودمان و اطرافیان گویاترین تعهد نسبت به هم‌نوعان است. تعهدی که چون نمی‌تواند بیش از حد در چارچوب قواعد و قوانین وضع شده قرار گیرد بنابراین امکان مطالبه‌اش هم از سوی افرادی که قربانی کرونا می‌شوند، وجود ندارد. اما کدامیک از ما می‌توانیم پس از تجربه یک سال و اندی ازکرونا در مشروعیت و اخلاقی بودن این حق و تعهد اخلاقی و انسانی نسبت به یکدیگر تردید کنیم؟
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در رابطه با نحوه شرکت مبتلایان به کرونا در انتخابات ریاست جمهوری گفت: افراد کرونا مثبت می‌توانند به صورت سیار رای دهند.
عبدالحسین روح الامینی در حاشیه جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی خبر داد؛

تمدید دو روزه  ثبت نام نامزدی در هیات مدیره های نظام پزشکی

پس از انتشار نامه اول و استقبال دستیاران برای نامزدی در این دوره از انتخابات نظام پزشکی، امروز در جلسه هیات مرکزی نظارت که با حضور همه اعضا تشکیل شد مصوب شد: دستیاران گروه های مختلف پزشکی می توانند علاوه بر شرکت در انتخابات به عنوان انتخاب کننده، تحت عنوان انتخاب شونده یا نامزدی برای هیات مدیره های نظام پزشکی سراسر کشورهم ثبت نام نمایند.