بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

وزیر بهداشت با اشاره به نابرابری ها در دسترسی به واکسن‌ کرونا، گفت: در حالی که ۵۷ درصد از کشورها با درآمد بالا واکسینه شده اند، تنها کمتر از یک درصد از کشورهای کم درآمد واکسن گرفته اند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته در کشور ۱۶۱ تن به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و در این بازه زمانی ۱۵۲۷ بیمار نیز در بیمارستانها بستری شدند.
دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱9: پیش‌بینی ما این است که در صورت وقوع پیک پنجم کرونا این پیک با نوع هندی خواهد بود؛ بنابراین اینکه بگوییم چون واکسن زدم پس ماسک را کنار بگذارم امکان پذیز نیست.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درباره بیماری قارچ سیاه، افراد در معرض خطر آن و همچنین عدم ارتباط آن با کرونا، توضیح داد.
نتایج یک آزمایش نشان می دهد: آنتی بادی سرماخوردگی می تواند کووید-۱۹ را خنثی کند و این یافته ممکن است تولید واکسن هایی را به دنبال داشته باشد که در برابر تمامی کروناویروس ها مصونیت ایجاد می کنند.
شمار مبتلایان به بیماری "کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۷۱ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۵۸ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۵۶۵ هزار و ۲۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود مشاهده روند کاهشی در تعداد موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور، وضعیت بیماری همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و در برخی شهرستان‌های با وضعیت قرمز، سویه‌های کرونای هندی و آفریقای جنوبی در حال انتشار است.
پدر فداکار داوطلب شد تا برای نجات جان تنها جگرگوشه‌اش، در شرایطی اورژانسی نیمه چپ کبدش را برداشته و به دختر ۹ ساله اش پیوند بزنند و بدین ترتیب نخستین پیوند کبد از دهنده زنده در شمال‌شرق کشور، در کنار پیوندهای موفقیت‌آمیز کبد از بیماران مرگ مغزی در مشهد به ثبت رسید.
عبداله قدوسی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) در روز جهانی شیر اظهار داشت:  شرکت صنایع شیر ایران از سال ۱۳۳۳ اقدامات موثری در این حوزه انجام داده و مستمر با رویکرد توجه به تامین غذای ایمن مورد نیاز جامعه و اقدامات گسترده در حوزه فرهنگسازی تغذیه سالم، سعی بر ایفای نقش و رسالت و عمل به مسئولیت اجتماعی خود داشته است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۲۱۷ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تا قبل از پایان سال تمام جمعیت هدف واکسینه خواهند شد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تولید واکسن کرونا در تیر ماه به ۳ میلیون دز رسیده و از شهریورماه این عدد به ۱۰ میلیون دز در ماه افزایش یابد.
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران گفت: اداره‌های بیمه سلامت در شهرستان‌ها به تدریج از ابتدای خرداد ماه و پس از اطلاع رسانی موثر به کل پزشکان شاغل در شهرستان، پذیرش نسخه‌های کاغذی توسط داروخانه‌ها و موسسه‌های پاراکلینیک را متوقف می‌کنند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور از ایجاد امکان انجام تست رپید کرونا در مطب های پزشکی خبر داد و گفت: بر این اساس با درخواست خود بیمار این امکان را فراهم کردیم که بتوانند در مطب ها تست رپید کرونا را انجام دهند.
روح الامینی تاکید کرد:

ضرورت حل فورى مسائل دستیاران پزشکی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی مشکلات دستیاران پزشکی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و بر ضرورت توجه بیشتر به مسائل دستیاران پزشکی برای ارتقای نظام سلامت تاکید کرد.