کمبود واکسن آسترانزنکا به زودی رفع می‌شود

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تا حدود یک هفته آینده محدودیت موجودی واکسن آسترازنکا رفع و محموله جدید در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد.

تصویر کمبود واکسن آسترانزنکا به زودی رفع می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد هاشمی، با اشاره به اینکه در روزهای اخیر در برخی از مراکز، واکسن آسترازنکا با محدودیت موجودی مواجه شده است، اظهار کرد: در ماه‌های گذشته بحث تأمین واکسن آسترازنکا از طریق عقد قرارداد خرید مطرح نبوده است بلکه واکسن‌هایی که طی دو ماه گذشته استفاده شده اند، اهدایی بودند.

وی ادامه داد: واکسن‌های آسترازنکا را برای تکمیل واکسیناسیون نوبت دوم و سوم افرادی که قبلاً واکسینه شده بودند و یا برای مسافران استفاده می‌کردیم.

هاشمی عنوان کرد: قرار بود یک محموله ۷۰۰ هزار تایی واکسن آسترازنکا را از ژاپن دریافت کنیم که زمان دریافت محموله به تعویق افتاد و به نیمه ماه ژانویه یعنی نزدیک به یک هفته آینده موکول شد، در نتیجه ممکن است طی روزهای آتی محدودیتی در موجودی واکسن آسترازنکا در مراکز واکسیناسیون داشته باشیم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: افراد می‌توانند برای نوبت سوم از واکسن جایگزین استفاده کنند؛ طبق دستورالعمل‌ها آنهایی که دز اول و دوم واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند می‌توانند برای نوبت سوم از واکسن پاستوکووک پلاس یا اسپوتنیک استفاده کنند.

وی ادامه داد: افرادی که برای دُز سوم واکسن تاکید به دریافت آسترازنکا دارند، باید حدود یک هفته صبر کنند.

هاشمی در پایان با بیان اینکه افرادی هم که در دوز اول و دوم واکسن‌هایی همچون اسپوتنیک دریافت کرده‌اند درصورتی که واکسن آسترازنکا در دسترس نبود می‌توانند برای دز سوم واکسن از واکسن پاستوکووک پلاس استفاده کنند، گفت: تا یک هفته آینده محدودیت موجودی رفع و محموله جدید در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد.

منبع: مهر

378896