بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

در حالی که سخنگوی جمعیت هلال احمر صبح امروز از ورود یک محموله یک میلیون دوزی واکسن به کشور خبر داده بود؛ ساعاتی بعد این عدد اعلام شده را اصلاح کرد.
رئیس انستیتو پاستور با بیان اینکه واکسن انستیتو پاستورتنها واکسن در دنیاست که دُز یادآوری دارد، گفت: در آینده نزدیک این واکسن برای رده سنی کودکان و نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

رئیس جمهور، با اشاره به اتمام همه گیری کووید۱۹ و از سرگیری مسافرت ها، تصریح کرد: بعد از پایان همه گیری توریسم سلامت برای کشور بسیار مهم است و بیمارستان ها ما به ویژه در مناطق مرزی و مرکز می تواند به همسایگان خدمت دهد.
رئیس جمهور در هفتاد و سومین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید طرح‌های ملی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران و قم و همچنین دو ایستگاه مترو در شهر تهران را افتتاح کرد.
مسؤول ارزیابی علمی واکسن ایرانی کووبرکت با اشاره به اثربخشی 80 درصدی این واکسن در خنثی سازی ویروس کرونا، گفت: اثربخشی واکسن کووبرکت بیشتر از سینوفارم چینی است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب، از سوی نامزدها، عوامل اجرایی و مردم جهت برگزاری انتخاباتی به دور از هرگونه خطر بیماری، امری لازم و ضروری است و پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی باید مورد توجه جدی مسئولان ستاد نامزدهای محترم قرار گیرد.
رییس هیات مدیره گروه دارویی برکت با بیان اینکه دانش فنی واکسن کووایران صد در صد ایرانی است، گفت: پروژه تولید واکسن با تلاش ۶۵۰ نیروی انسانی به صورت سه شیفت شبانه روزی در سه فاز با زیربنای بیش از ۱۰ هزار متر مربع خطوط تولید و کلین روم اجرا شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شش پلتفرم در حال کار کردن مستمر هستند و تا پایان پاییز واکسن داخلی علاوه بر مصرف داخلی آمادگی صادرات به کشورهای دیگر را خواهند داشت.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران خبر داد:

لغو ممنوعیت تردد شبانه در ۲۷ و ۲۸ خردادماه

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: شب جمعه و شب شنبه یعنی ۲۷ و ۲۸ خرداد منع تردد شبانه، لغو و خودروها جریمه نمی شوند.
نتایج یک بررسی جدید در انگلیس نشان می‌دهد که بدن نوزادان در برابر بیماری کووید-۱۹ واکنش ایمنی قوی‌تری نسبت به سایر گروه‌های سنی نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت طی شبانه روز گذشته در کشور، ۱۰هزار و ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه ۱۳۴ تن نیز به دلیل این بیماری جان باختند.
روز گذشته وزیر بهداشت از صدور مجوز مصرف برای اولین واکسن ایرانی کرونا خبر داد؛ خبر خوشی که نویدبخش کاهش آمارهای تلخ مربوط به مرگ و میرهای کرونایی است.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: کروناویروس سریعتر از روند واکسیناسیون در دنیا در حال گسترش است.
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۱۹بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.