اومیکرون کشنده‌تر است یا دلتا؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر ناشی از گونه اومیکرون ۹۱ درصد کمتر از گونه دلتا است.

تصویر اومیکرون کشنده‌تر است یا دلتا؟

به گزارش سایت خبری پرسون، همانطور که مشخص است افرادی که واکسینه نشده‌اند بیشتر از دیگران در معرض بیماری کووید -۱۹ و خطرات ناشی از آن قرار دارند، محققان معتقد هستند که واکسن‌های کووید -۱۹ در برابر سویه دلتا مؤثرتر از اومیکرون هستند. شواهد ارائه شده نیز حاکی از این است که گونه اومیکرون ویروس کرونا کمتر از گونه‌های دیگر باعث بستری شدن بیماران در بیمارستان می‌شود.

از آنجایی که گونه اومیکرون ویروس کرونا در دستگاه تنفسی فوقانی تکثیر می‌شود و به ریه‌ها حمله نمی‌کند، معمولاً باعث بروز مشکلات جدی نمی‌شود، بلکه بیشتر گلو و بینی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته این حقیقت که این گونه از ویروس کرونا باعث بروز نوع خفیف بیماری کووید -۱۹ می‌شود، به این معنا نیست که نباید این بیماری را جدی گرفت، بلکه افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ باعث می‌شود سیستم بهداشتی تحت فشار قرار بگیرند.

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان مرگ‌ومیر ناشی از گونه اومیکرون ویروس کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف ۷۰ هزار فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان مرگ‌ومیر ناشی از گونه اومیکرون ۹۱ درصد کمتر از گونه دلتا است. همچنین پذیرش در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) در میان افراد مبتلا به کرونا اومیکرون ۷۴ درصد کمتر بود. علاوه بر این، خطر بستری شدن در بیمارستان نیز برای بیماران آلوده به گونه اومیکرون در مقایسه با افراد مبتلا به گونه دلتا تقریباً نصف بود.

منبع: ایمنا

381225