بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافته‌اند که تنظیم شبانه‌روزی تولید گلوکز در کبد، طی دوره پیشروی سرطان ریه از بین می‌رود و افزایش گلوکز، سوخت لازم را برای رشد سلول‌های سرطانی فراهم می‌کند.

کلسترول بالا عمدتا به دلیل اضافه وزن، خوردن بیش از حد غذای چرب، ورزش نکردن کافی و همچنین سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی ایجاد می‌شود، اما می‌تواند ارثی هم باشد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۴۰ بیمار در یک روز

با فوت ۱۴۰ نفر در یک روز جموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.

در جلسه فوری واکسیناسیون که با حضور وبیناری معاون امور بهداشتی وزارت بهداشت در ستاد مقابله با کرونای تهران برگزار شد، نظارت بر ساماندهی هرچه بهتر روند واکسیناسیون و تقویت زیرساخت های نوبت دهی مورد تاکید قرار گرفت.
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه ای به دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با اشاره به برخی حواشی پیرامون گفتمان درخصوص واردات واکسن در فضای مجازی، گفت: صبوری، تاب آوری و خوشرویی در کردار و بهره گیری از واژگان نفیس و پاکیزه در گفتار، انتظار همه فرهیختگان، بزرگان و مردم شریف و نجیب و قدرشناس کشور از همه ماست.
به منظور افتتاح طرح های بهداشتی و درمانی؛

وزیر بهداشت فردا به یزد سفر می‌کند

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای افتتاح طرح های بهداشتی و درمانی به یزد سفر می کند.
سویه دلتای ویروس کرونا با سرعت در حال درنوردیدن کشورها است؛ حتی کشورهایی که واکسیناسیون مقبولی داشته‌اند، نتوانسته‌اند این ویروس را که بسیار مسری‌تر و کشنده‌تر است، مهار کنند. الجزیره در گزارشی می‌نویسد: مقامات چند کشور، از بنگلادش و اندونزی تا استرالیا و رژیم اسرائیل گرفته، در تلاشند تا سویه دلتای ویروس کرونا را که بسیار مسری است، مهار کنند.
«زمانی که موضوع نوشیدنی‌ها مطرح می‌شود، نوشابه سالم‌ترین انتخاب محسوب نمی‌شود. از افزایش خطر بیماری قلبی‌-عروقی، تا پوسیدگی دندان و چاقی، روش‌های زیادی وجود دارند که نوشابه می‌تواند تاثیری منفی بر سلامت انسان داشته باشد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۱۳۴ بیمار در شبانه روز گذشته جان باختند

براساس اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته، ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۸۴۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هفته گذشته شاهد تداوم روند افزایشی در موارد سرپایی مثبت کرونا بوده‌ایم و تعداد بیماران سرپایی مثبت در کشور نسبت به هفته قبل‌تر حدود چهار درصد افزایش داشته است.