بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت و در خصوص روند واکسیناسیون گروه‌های هدف، توضیحاتی ارائه داد.

هفته‌نامه اکونومیست در مقاله اصلی این هفته خود به مساله همه‌گیری کرونا و لزوم توجه کشورهای جهان به واکسیناسیون برای جلوگیری از ایجاد سویه‌های جدید کرونا پرداخته است.
با وجود گمانه زنی‌های فراوان درباره انتخاب و انتصاب وزیر بهداشت در دولت منتخب، توجه به ویژگی‌های وزیر بهداشت شایسته باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۲۷ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۸۴ هزار و ۵۱۶ نفر رسید.
با وجود کاهش قابل ملاحظه موارد بستری بیماران کرونایی در روز‌های پایانی اردیبهشت و خرداد ماه اما چند روزی است ‌موارد سرپایی و بستری در بسیاری از شهرها مجدداً شیب افزایشی یافته است.
پرسون از هزینه‌های هنگفت درمانی گزارش می دهد؛

نقره داغ شدن بیماران در بیمارستان ها/ مراکز درمان یا بنگاه اقتصادی!

تهران به دلیل شرایط پایتخت بودنش مهد بیمارستان های کوچک و بزرگ است، بیمارستان تخصصی و غیر تخصصی تا سه دهه پیش کاملا به شکل دولتی احداث و مورد بهره برداری قرار می گرفت؛ اما در دو دهه اخیر بخش خصوصی تمایل بیشتری برای احداث بیمارستان دارد و این روزها بیمارستان های خصوصی بیشتر از بیمارستان های دولتی خودنمایی می کنند.
رییس‌جمهور تاکید کرد: «برای اینکه دچار محدودیت‌های قبلی نشویم و شهرها دوباره تبدیل به وضعیت قرمز نشوند نیازمند رعایت کامل پروتکل‌ها هستیم تا دوباره مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید نباشیم.»
جهانپور گفت: سازمان جهانی بهداشت نمی‌تواند کمک بسزایی در مهار کرونا داشته باشد زیرا تنها همان سهمیه کوواکس را دارد و برای ایمن سازی ایران و جهان از کرونا باید محموله‌های واکسن از سوی کشورهایی که قول ارسال محموله را داده‌اند به موقع باشد که برای ایران ، ارسال محموله‌ها به بدعهدی خورده است.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

کرونا ۱۲۵ قربانی دیگر گرفت

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۳۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۳۷ بیمار در شبانه روز گذشته

با فوت ۱۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۸۴ هزار و ۲۶۴ نفر رسید.

وزیر بهداشت گفت: یکی از مسائل بسیار مهم که ذهن ما را مشغول کرده بود، تقابل بین طب ایرانی یا به تفسیری طب سنتی و طب مدرن و جبهه آرایی دو گروه در مقابل همدیگر بود و آنچه لگدمال و گم می‌شد، حقیقت بود.
همیشه پس از هر انتخاباتی تا زمان تصدی منتخب جدید در پست ریاست‌جمهوری خصوصا تا معرفی وزرا و رای اعتماد مجلس 2 تا 3 ماه بلکه بیشتر فاصله می‌افتد و دوران فترتی پیش می‌آید که تا حدود زیادی طبیعی است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در قضیه کرونا هیچ مطلبی وجود نداشت که بدون اتکا به مردم حل شود. داروهایی را ساختیم که این داروها در دنیا هنوز هم جزو کمیاب‌ترین‌ها هستند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر از افراد بالای ۷۰ سال در استان تهران از دریافت واکسن کرونا جا مانده‌اند.