بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

محققان "دانشگاه کالیفرنیا سان‌فرانسیسکو" (University of California, San Francisco) در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند آنتی بیوتیک "آزیترومایسین" (azithromycin) در پیشگیری از علائم کووید-۱۹ در بیماران مبتلا به کرونا بستری نشده مؤثرتر از دارونما عمل نمی‌کند و حتی ممکن است علیرغم تجویز گسترده، این آنتی بیوتیک احتمال بستری شدن بیماران را افزایش دهد.

زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان سیستان و بلوچستان نسبت به این جهش بیماری و این فراگیری آنچنان که باید قوی نبود بنابراین لازم بود که تخت بستری و بیمارستانی و مراکز پاسخگویی به بیماران سرپایی و غربالگری را افزایش دهیم. به همین جهت همت جمعی در حوزه بهداشت و درمان اتفاق افتاد.
در شرایطی که شاهد حضور گسترده ایرانی‌ها در ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا هستیم؛ خبرهایی منتشر شده که حاکی از مخالفت وزارت بهداشت با طرح واکسیناسیون عمومی در جزیره کیش توسط بخش خصوصی است.
تاکنون ۶ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۲۴۴ نفر در کشور دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۲۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۷۰ دُز رسیده است.
آمارهای روزانه وزارت بهداشت نشان می‌دهد که روند واکسیناسیون در کشور نیاز به سرعت بیشتری دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با گسترش سویه‌های جدید ویروس کووید ۱۹ در اغلب استان‌های کشور و کاهش چشمگیر در میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی، شاهد تداوم روند افزایشی این بیماری در کشور هستیم.
تشکیل‌ جلسه‌ای با حضور آقای رئــیسی، رئیس‌جمهــور منتخب و وزیر بهداشت و دیگر دست‌اندرکاران ستاد ملی کرونا در جهت تسهیل واکسیناسیون و هم و غمی که در جهت واکسینه سراسری صورت می‌گیرد، خبر خوبی است و از این بابت باید از رئیس‌جمهور منتخب تشکر کرد.
افزایش سفرها به ارمنستان آن هم در شرایطی که واریانت دلتا در حال گردش در کشورهای جهان است؛ باعث بروز نگرانی‌هایی شده این در حالی است که سرعت واکسیناسیون کرونا در کشور خودمان در حال افزایش است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر هشتمین دوره انتخابات نظام‌ پزشکی از افزایش ۳۲ درصدی مشارکت پزشکان در این انتخابات علیرغم تلاش حاشیه‌سازان سیاسی خبر داد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه شتاب و سرعت درگیری در خیز پنجم کرونا نسبت به چهار خیز قبلی بسیار نگران کننده است، گفت: هرچه زمان واکسیناسیون طولانی‌تر شود آثار واکسن در کاهش میزان مرگ‌ها اثر کمتری خواهد داشت.